Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Projektorproblem macbook - VGA adapter

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har nyligen gått över till mac, en macbook. Skall föreläsa, och var och köpte en mini-DVI till VGA adapter då projektorerna i salarna pratar VGA.

Jag får det dock inte att fungera, provade 4 projektorer, 1 fungerade bra, 2 inte alls och en efter lite custom frekvensbyte (klarade inte default 60 Hz).

De som inte funkade alls var Sharp projektorer, datorn hittade att de fanns (modell nummer syntes i displays), men de hittade ingen signal och autosökte hela tiden. Testade att ändra upplösningar men ingen förändring. Supporten på universitetet sa att det ofta var problem med mac och projektorer!

Detta verkar ytterst konstigt tycker jag, då VGA borde väl vara en väl etablerad standard?

Vad har ni för erfarenheter, är det fel på min adapter, dator eller är det så illa med kompatibiliteten??

Nu fick jag låna en lös projektor för föreläsningarna, så det ordnade sig, men det är ju ytterst besvärligt att använda datorn till föreläsningarna om det är 25% chans att de fungerar med projektorn!

Tacksam för svar.

Jag har aldrig råkat ut för detta fast jag ibland använt min macbook för presentationer lite här och var relaterat till jobbet. Det har ALLTID fungerat prima.

Däremot min tidigare HP fick jag inte alls att fungera med en projektor hos en kund, under en produktdemonstration.. lite pinsamt kan man säga :">

1
Bevaka tråden