Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera HP procurve 2324 switch

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 00:33

Vet att jag läste mig igenom en manual och hajar inte riktigt. De snackar om tftp som jag om jag minns rätt är en enklare version av ftp.

Antar att det inte finns något enkelt sätt att uppdatera den? Läste lite och det verjkar som man måste ha PC eller UNIX. Finns de verktygen man använder i UNIX i Mac OS X? Måste jag in och grotta i CLI-världen nu alltså?

Kan någon som kan skicka mig i rätt riktning vad gäller dator sladd (måste jag använda colsole-porten?) osv vore jag tacksam.

Vi kör 2624 och 2648 och där kan man uppdatera via webbgränssnittet - har du något sådant?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-20 10:05

Jag vill minnas att den modellen är samma vi använde på mitt förra jobb. Och då är det consoleporten som gäller. Ska finnas en två sidig pdf på hps sida som går igenom uppdateringsförfarandet.

Du kan givetivs ladda hem verktygen till Mac OS X men kommunikationen sker fortfarande över console då switchen inte har något ip, eller kan tilldelas IP.

De av HP:s mer advancerade switchar har ett verktyg du kan ladda hem (Procurve Manager?) som är grymt smidigt att arbeta med när man har flertalet switchar på olika platser att uppdatera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 10:22

Hej på er. Tyvärr är ju 2300-serien snikversionen som varken funkar med Procurve manager eller webgränssnitt.
Console-sladden, vad är det för kontakt i andra änden den man kopplar in i datorn? Är det så illa att man måste ha ett DB-9 uttag på datorn?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-20 10:30

Nä, för att funka med Procurve Manager behöver den ett IP.
Tyvärr kan nog vara så illa att du behöver ett db-9 uttag, jag har aldrig testat med en db-9 till usb.

Jag använde en PC senaste, då var det enkelt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 12:39

Varför inte sätta dit en USB-port eller låta en administrera via en av ethernetportarna. Säkert inte så enkelt som det låter att fixa bakom kulisserna men vad skönt det vore och slippa gamla mellankrigs-portar...

1
Bevaka tråden