Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB strömöverdrag

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag får ett felmeddelande om USB strömöverdrag när det gäller USB porten til musen. (Macally Optical ice mouse kopplad till Appe Pro keyboard)
Porten avaktiveras då och jag blir tvungen att byta port, efter en oregelbunden tid får jag samma felmeddelande på den porten och då är jag tvingad att starta om datorn.

tillägger:

Tänkte först att det är fel på musen, men sedan återkom det på en annan burk oxå, så då ä det väl så att operativet (hårdvaru setup) måste fungera felaktigt när det styr strömmar osv. Förmodligen dök problemet upp med en senare programuppdatering.

Det kanske hjälper om du köper en USB-hub med extern strömförsörjning?

Klart det funkar med en extern hub (antagligen) men felet är ju inte avhjälpt. Känns som En Power Mac borde kunna köra ett tangentbord och mus från Apple utan problem...

Får se om detta dyker upp hos fler användare så småningom eller om jag är ett undantagsfall.

Tnx!

Har kollat runt och fått reda på att det beror på ett fel i MacAlly-musen, det har hänt andra oxå, byter man mus så är problemet borta.

//happy mousing

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-08-18 10:03

Mitt tangentbord är direktkopplat i min iMac G5 20". Har haft applemusen i ena porten på tangentbordet och en microsoft mus i andra porten. Fungerade bra i ca 1,5 år tills jag plötsligt också fick meddelande om USB strömöverdrag. Då fungerar inte USB portarna på tangentbordet alls längre. Får köra en av musarna till min USB hubb istället. Konstigt att det plöstligt bara slutar fungera, några förslag på lösning?

Japps, det är troligtvis fel på apple-musen, byt den och kolla.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-08-20 15:15

Fast Applemusen fungerar bra om jag kopplar in den i någon annan port i min USB hubb eller bak på datorn...

1
Bevaka tråden