Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig tracka min macbook?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag la en beställning i Torsdag på en macbook.
Nu har jag fått mina ordernummer och referensnummer och allting.

Såhär ser mailet från TNT's tracking service ut:

Citat:

Jonas har använt en av TNTs många spårningsservicar för att se nuvarande
status på en försändelse och tror att du kan vara intresserad av
resultatet här nedan.

Fraktsedelsnummer 44********
Referens XB260625843FR
Upphämtningsdatum 19 Feb 2007
Destination BAYSWATER
Status Delivered
Leverans 23 Feb 2007
Signatur PETER
Details:- 23 Feb 2007, 15:30, CB3 , VERBAL POD CONFIRMATION FROM
CONSIGNEE (NO HARD COPY)
Details:- 22 Feb 2007, 10:35, CB3 , IMPORT RECEIVED
Details:- 22 Feb 2007, 09:08, Melbourne, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT
POINT
Details:- 22 Feb 2007, 09:06, Melbourne, IMPORT RECEIVED
Details:- 20 Feb 2007, 17:13, London Heathrow Hub, CONSIGNMENT RECEIVED
AT TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 03:17, Liege Euro Hub, CONSIGNMENT RECEIVED AT
TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 00:32, Paris Charles De Gaulle Apt, CONSIGNMENT
RECEIVED AT TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 00:21, CP9 , SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT
Details:- 19 Feb 2007, 23:07, CP9 , CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT
POINT

Fraktsedelsnummer ************'''
Referens 8057766788
Upphämtningsdatum 20 Aug 2007
Destination STROMSTAD
Status
Leverans
Signatur
FraktsedelsnummerUpphämtningsdatumReferensDestinationStatusLeveransSigna
turDetaljer

Det konstiga är att det står att den ska skeppas till Strömstad, och det är dit den ska skickas...
Men det är väldigt konstigt att det står att den skeppades i Februari och vill till Australien.

Jag fattar INGENTING... Någon som är lite mer expert på det där som har en aning om vad som kan menas?

Senast redigerat 2007-08-20 00:11

Det verkar som dom har leveranser med samma nummer. Om du kollar på hemsidan så syns det tydligare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-19 21:43

Det där kan ju inte vara din beställning, det står ju att den har levererats i Bayswater, som ju ligger i Australien.

Nä, det är ju det jag menar, men det är det enda jag får upp när jag försöker tracka mitt paket...
Och så står det till Strömstad också... Inte konstigt man blir förvirrad!

Såhär ser det ut för mig...

Senast redigerat 2008-02-22 08:11

Men troligtvis så har dom inte plockat upp det eller så har det bara inte uppdaterats vet att det kan ta någon dag för det att uppdateras i början iallfall för nåt paket jag fått från Apple.

Fast det står att den ska komma mellan den 20-23e och att den är skickad, så det verkar också konstigt.

Det låter lite konstigt kanske bäst och ringa till TNT och kontrollera på 020 - 960 960

Det ger sig väl i värsta fall.
Jag är i Oslo och det kostar asmycket att ringa till Sverige, vill helst slippa.

Dom har ett norskt nummer ifall det går att ringa det 810 00 810 "Vår kundeservice holder åpent 24 timer i døgnet, syv dager i uken, året rundt" så du kan ringa när som helst

Det ser inte särskilt konstigt ut men du kollar fel. Ett fraktsedelsnummer är inte alltid unikt utan kan, som i det här fallet, använts tidigare. Detta är inget konstigt och de flesta speditörer gör så. Man kan dock kolla på sin referens och se vilket paket som är sitt.

När du söker på fraktsedelsnummer 44************ så får man två träffar. Ett har gått i februari och så ett med aktuellt datum som ska till Strömstad. Tidigare när du sökte var kanske inte denna med.

Ett tips också. Ta bort fraktsedelsnumret i denna tråd. Med lite list skulle en illasinnad människa kunna komma åt ditt paket mha det, t ex ändra adressen.

Tack för tipset

1
Bevaka tråden