Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nääe, där vill jag inte ha annonser...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade se att det under första inlägget finns "Din annonsplats här? ..." i en del trådar. Nog för att det behövs stålar till driften, men just där behöver väl annonserna inte vara? Det blir mer störigt än vad iaf jag känner för att stå ut med. Annonserna hamnar mitt i blickfånget (vilket iofs är tanken), men samtidigt så stör det läsandet. Just som man ska läsa första svaret så får man reda på att kommunismen bara fungerar i teorin.

Inte så lattjo.

Jag tror att vår nya kollega Alsénhttp://www.annonsavdelningen.se/ har bokat en annons där. Bra att vi får in lite annonspengar - jag sparar ihop till en redaktörstjänst!

Jo, klart att det är bra att det rullar in pengar. Men reklamen är fortfarande "i vägen".

Kommer möjligheten att betala för att slippa annonserna komma tillbaka?

betalar lite till 99koncept heller än att jag ser skiten hacka och sega och allmänt störa en för saker hänger sig

ni får styra upp lagget och R'nB hänget i att ha hippa saker påslaget... alla kör inte microsoft\mac på senaste hi-end skiten med AD full on...jag väljer själv vad jag kör på

"ni levererar och jag filtrerar"
-- det verkar vara 99'07konceptet för min del funkar det ju så vi kör på det?? ..

Hu! jag är glad att jag sluppit se en annons med den placeringen ännu. Jag har också största förståelse för forumdriften är förknippad med omkostnader men finns det inte risk att allt för yvig reklam generar badwill? Att den gör det hos mig har jag redan listat ut men ibland kan man med viss framgång döma andra efter sig själv.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-02 22:31

Har inget emot Mac-annonser på 99.se

Men är man Plus/Pro tycker jag att man borde slippa se dessa, om man nu inte redan gör det.

  • Medlem
  • 2007-05-02 22:56

Hade klart hellre sett musikrelaterade annonser under 99musik-delen än något annat.

Jag tror ni förstår varför vi behöver betalande annonsörer här. Om vi frågar medlemmarna kommer det naturligtvis finnas massor som svarar att dom föredrar en sajt utan annonser, inget konstigt med det. Känns ändå som vi har väldigt långt kvar till exempelvis http://www.aftonbladet.se/ eller hur?

Vill inte hamna på "andra sidan" - jag är helt på din sida. Har du ett sätt att få intäkter så jag kan betala för allt som måste betalas utan annonser eller mängder av administration så lyssnar jag!

Tycker också att man ska kunna betala för 99mac Plus och få ett reklamfritt utseende. Vi jobbar med en uppdatering av Plus/Pro för det slutade fungera tillförlitligt i samband med sammanslagningen till 99.se. En hel del har redan fått sina Plus/Pro aktiverade senaste dagarna.

JGB: Alsén jobbar med just det - att kontakta Musikrelaterade företag till 99musik, se här: http://www.annonsavdelningen.se/99.html

Jag kan väl tycka att man kan klaga så mycket angående reklam för sidor man ändå inte betalar för att besöka (99.se Pro vs. icke-Pro). Läste en intressant diskussion på /. för ett tag sen angående sådana däringa adblockers, vill du att sidan du besöker lever vidare, kanske du ska tillåta deras reklamplatser också.

Vart är det reklam? Ser bara reklamen aboslut längst upp (en banner).

Använder Camino och det är samma sak på flera sajter, typ garaget.org. Sätter jag mig vid en windowsmasking är det grymt massa reklam överallt. Camino har nog kanske ngt inbyggt som blockar? För jag ser då inget. Till höger ser jag ett vit fält, tomt. Finns nada i det.

Ursprungligen av glamDring:

Vart är det reklam? Ser bara reklamen aboslut längst upp (en banner).

Använder Camino och det är samma sak på flera sajter, typ garaget.org. Sätter jag mig vid en windowsmasking är det grymt massa reklam överallt. Camino har nog kanske ngt inbyggt som blockar? För jag ser då inget. Till höger ser jag ett vit fält, tomt. Finns nada i det.

Första inlägget i denna tråd. Är du supporter ser du ingen reklam alls. Camino har en inställning under Web Features, där kan kan kryssa i Block web advertising, förmodligen har du den ikryssad, då försvinner en del reklam men inte all.

Ja se aldrig någon reklam, använder AdBlock plus i FF.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-19 23:20

Jag skulle tycka att det inkräktade lite på vad jag skrivit, men samtidigt måste ni ju få dra in pengar. Skulle den inte kunna ligga mellan första och andra inlägget? Så att den inte ligger i något inläggs "låda"?

Jag tycker det finns massor med plats kvar på sidan att ha annonser på utan att blanda in dem mellan de postade inläggen.
Vid sidan och längst upp spelar ingen roll om reklamen ligger, och jag skulle gärna betala supporter-priset för att slippa se det skräpet...
Så där är ju en inkomstkälla, locka folk med att slippa reklamen, och de som inte bryr sig ser den ju... Samtidigt gör det att folk med lite pengar blir tvingade att se den, vilket också är lite tragiskt... (även om 30:- för 90 dagar inte är alls farlig summa).

Är det verkligen så att ni inte skulle få några stålar för antalet visningar? Adblock gömmer väl bara bilden eller? Det är väl inget som annonssäljarna förlorar någonting på? Eller?

Annars som sagt, till höger och vänster kan reklamen mycket väl vara, även ovanför och kanske t om under, fast underst lär igen vilja annonsera. Hehe...

1
Bevaka tråden