Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redigera sin presentation

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-18 16:38

Jag kann inte redigera min presentations tråd?

hittade inget om ämnet i sök motorn....

har gammla trådar redigerings förbud?
det skulle kännas lågiskt... men usch vad min presentation ser ut nu för tiden!

Vid 56 år måste man väl kunna stå för sina ord.

Om du inte söker på "redigera presentation" utan istället "redigera inlägg", så är det lättare att hitta de många trådar som finns i ämnet, tex dessa två:

http://www.99.se/feedback/217095-verkar-kunna-redigera-gamla-inlaegg.html

http://www.99.se/feedback/99284-baestfoeredatum-pa-redigeringsmoejlighet.html

Det finns alltså en tidsgräns på att redigera egna inlägg, och det är inte helt lätt att ändra den för just presentationsforumet (kräver programmering av vBulletin), så det är inte gjort.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-18 17:47

ok.. då förblir jag väl punk!

tack ska ni ha!

Många har förstås skrivit ett nytt inlägg i gamla presentationstrådar och uppdaterat den med ny information.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-19 11:34

Jag gjorde en kass personlig presentation då jag var ny här. Och kände att den innehöll alldeles för mycket korttidsfakta. Först uppdatera jag genom inlägg men sen kände jag att det var inte tillräckligt bra. Så jag formulera och förklara situationen för en moderator och som då ansåg det vara skäl nog att radera min presentation, så att jag kunde fundera och utforma en bättre presentation. Det var en nyttig läxa, att verkligen tänka efter och sedan kunna backa upp det som stod.

  • Medlem
  • 2007-08-19 12:46

Att skriva ett nytt inlägg gör att det lätt drunknar i eventuella kommentarer på presentationen. Bättre då att kunna redigera originalinlägget.

Det är nu jag inte skall säga "på den gamla gåda 99musik-tiden så kunde redigera inlägg utan problem", eller?

Ursprungligen av jgb:

Att skriva ett nytt inlägg gör att det lätt drunknar i eventuella kommentarer på presentationen. Bättre då att kunna redigera originalinlägget.

Det är nu jag inte skall säga "på den gamla gåda 99musik-tiden så kunde redigera inlägg utan problem", eller?

Nä, det vore ytterst fjantigt av dig att göra det.

Det finns en bra anledning att det är som det är och det kräver en massiv arbetsinsats att ändra på det så... Om man skulle ändra på det så skulle det dessutom i din roll som admin ingå att moderera alla gamla trådar och leta efter redigerade inlägg.

  • Medlem
  • 2007-08-19 13:08

"massiv arbetsinsats"? Yeah right. Konfigurera om vbulletin lite.

Varför skulle jag behöva gå igenom gamla trådar och leta efter redigerade inlägg? Jag förstår inte.

Det känns som om upplägget är att "här litar vi inte på folk, så vi stänger av så mycket som möjligt". På 99musik var det tvärtom, den enda begränsningen vi hade var att man inte fick radera trådar, det tog vi moderatorer hand om givet att det fanns bra skäl till att ta bort en tråd.

Gissade att du inte skulle fatta det där och jag orkar inte förklara det för dig just nu. Varför frågar du inte i moderatorforumet om anledningen, vad som hänt som har motiverat sakernas tillstånd idag och vad konsekvenserna är av att ändra på detta är och den exakta arbetsinsatsen involverad i det?

  • Medlem
  • 2007-08-19 13:20

Jag kan förklara min ståndpunkt enkelt. Vi hade inte några större problem med redigering av inlägg i efterhand: Inget som orsakade någon större arbetsinsats. Alltså ser jag inte behovet av det.

Synd att du inte orkar förklara, det hade underlättat. Särskilt som du verkar veta allt som jag inte vet om det hela.

  • Medlem
  • 2007-08-19 13:27

Kikade i moderatorforumet, där fanns det lite prat om just att göra så att man kan redigera sin presentation obegränsat. Inga tekniska begränsningar vad det stod där, snarare tvärtom.

http://www.99.se/feedback/99284-baestfoeredatum-pa-redigeringsmoejlighet.html är en tidigare diskussion kring ämnet, som även den ligger i feedbackforumet. Björnströms inlägg http://www.99.se/708604-post27.html är det du syftar på antar jag?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-08-19 13:34

Jag tycker att man ska kunna ändra sin presentation, efersom det händer grejjer man göra nya skivor och nya hemsidor och diverse annat, om inte det går att ändra så bör man kunna ta bort och göra en ny, vilket är mkt sämre.

Vanliga trådar, tex egen musik, är skitjobbigt att man inte kan ändra, om man gör flera låtar i samma tema så vill man ha länkar i förstaposten, eller om man måste redigera en URL som pajjat eller sätta in länk till en recention...

Annonser, samma där, är grejjer sålda så kommer folk bumpa trådar och bli förvirrade, man bör kunna redigera priser om nått inte blitt sållt på länge.. eller om man ändrar sig och behåller pinalen.

1
Bevaka tråden