Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför alla dessa besvärande hjälpfiler?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför installeras CS3-sviten med så ohyggligt många hjälpfiler?

Jag lade in demoversionen av Photoshop CS3 för ett tag sedan och hela disken fylldes med hjälpfiler (html-dokument). Mycket irriterande, dessutom gör det SpotLight långsammare, indexeringen av 49483 textfiler är ju vansinnig.. Det räcker med svenska för min del. Kan det vara läge att ta bort de andra språkens hjälpfiler? Avråder eller tillråder ni en sådan operation?

Jag är medveten om att jag kan använda integritets-listan för SpotLight men jag tycker inte att det är en bra lösning.

Någon annan som haft samma tankar som jag kring detta?

Håller med! Själv brukar jag rensa bort dem manuellt när jag stöter på dem men visst borde det vara bättre om bara "rätt" språk installerades

Undrar om det inte bara är Adobe som tramsar såhär - eller har ni hittat fler program/programföretag?

Mm, "rätt språk".. Märkligt att demoversionen är på svenska - och hjälpfilerna på så många olika språk. Borde det inte räcka med svenska hjälpfiler för ett svenskt program/en svensk version? Jag bara undrar..

Det ska visst finnas något litet sharewareprogram som kan ta bort de språkfiler man inte har behov av, men har glömt vad det heter. Till exempel installeras Aperture på engelska, tyska och spanska(?). Sharewareprogrammet kan sanera de hjälpfiler man inte använder - och vips så tar installationen mindre plats. Fiffigt värre!

1
Bevaka tråden