Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Mail-program använder du?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket Mail-program använder du?

I dagsläget använder jag Entourage 2004.
Tänkte byta till annat ev. bättre.

Vet dock inte vilket. Där av omröstningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-06 19:25

Gmail.

Yes!!

Apple Mail. Använder det till två (2) Gmail-konton samt två (2) IMAP-konton på egna domäner.

Tycker att det fungerar perfekt. Skulle dock önska att Gmail hade stöd för IMAP, inte bara POP3. Vet att det går att lösa, men det verkar så meckigt. Nej, jag är nöjd som det är.

I dags läget använder jag Thunderbird. Men nästa vecka blir det Mail.app.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 20:22

Mailplane

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-06 20:26

Mailplane som betatest ihop med Gmail just nu.
Normalt webbaserade Gmail.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 20:52

Kör webbaserad Gmail sen en tid tillbaka. Funderar dock att börja använda Mail då jag nu även har en mac.se-adress. Fast jag funderar på om det är smidigare eller om det är enklare/smidigare att hantera dem seperat via webbläsaren?

Ursprungligen av Reisan:

Kör webbaserad Gmail sen en tid tillbaka. Funderar dock att börja använda Mail då jag nu även har en mac.se-adress. Fast jag funderar på om det är smidigare eller om det är enklare/smidigare att hantera dem seperat via webbläsaren?

Kan säga att det bara är att föredra att köra med ett riktigt mailprogram. Inte bara det att man kan läsa mailen när som helst, även om man inte är uppkopplad mot nätet.

Sparar en massa tid. Finns även ett litet plugin som heter Notification, vilken jag inte skulle klara mig utan. Det gör som så att en liten ruta kommer upp när man får ett nytt mail. Har även ställt in så att Mail kollar efter nya mail varje minut.

Entourage med Kerio mailserver. Privat kör jag Mail.app med .Mac och mac.se

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-06 21:09

Mozilla Thunderbird

  • Medlem
  • 2007-08-06 22:42

Har kört Apple Mail sedan övergången till OS X, men har nu bytt till Entourage 2004. Tröttnade på teckenkodningsproblemen i Mail. Trivs faktiskt ganska bra med Entourage, fast Mail är snyggare. Men i det här fallet går funktion går före form...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-07 14:50

När jag köpte macbook i mars så började jag med Entourage pga min pc-vana... men så blev jag övertalad att testa Mail istället och nu vill jag gärna köra Mail även på jobbet...

Jag har nu provat mailplane. vad gör den så bra?
ser ju ut som webbgränssnittet, lika bra o använda den.

eller har jag missat ngt?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-11 12:12
Ursprungligen av Emanuel L:

Jag har nu provat mailplane. vad gör den så bra?
ser ju ut som webbgränssnittet, lika bra o använda den.

eller har jag missat ngt?

Du har nog missat att du kan dra filer som du ska bifoga till mailen. Du slipper trycka gemet och leta dina filer.
Sen är det integrerat med iPhoto och andra apple program på ett annat sätt.
Finns en hel del smarta funktioner faktiskt och man kan ha igång den som en vanlig mailklient. Blir lite annan sak än att ladda in den i webläsaren varje gång.
Kolla in filmen som demostrerar.
http://mailplaneapp.com/info/getting_started.html

ja, det var ju en del fiffiga funktienr som jag inte tänkt på

Tack för infot och länken ..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-11 15:50

Använder Thunderbird. Mest pga att jag är bekväm av mig och använder det i min pc Win burk med.

Jag kör med gamla vanliga Hotmail
Skaffade det när jag gick i 4an, och har använt det sen dess... känns lite jobbigt att skaffa ny mail när alla man lärt känna sen 8 år tillbaka vet om den mailen... men kanske skaffar .mac snart, och då blir det Mail

Jag kör AppleMail som POP-klient mot Yahoo Mail, detta fungerar oerhört bra och oavsett var jag är och vilken uppkoppling jag har så kan jag köra min mail.

Hälsar
R

Jag använder yahoo samt hotmail (den ena till skräp och den andra till nära o kära). Jag använde apple-mail tidigare, men för ett tag sedan så slutade programmet att fungera som det ska! Jag undrar såklart ifall någon annan haft samma/liknande problem? - "Mail" slutade helt plötsligt att skicka och ta emot mail. Det kommer ett felmeddelande där det står något om "pop3-server, DNS, blaha, blaha, blaha... What´s wrong?!?

Hur som helst så använder jag Yahoo och Hotmail.

Apple mail. Har allt jag behöver.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-18 23:24

jobbet >;FirstClass privat; Gmail samt Thunderbird

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-19 18:56

Eudora och är förvånad att vi är så många som 5 som använder det

Jobbmail: Outlook
Allt annat: Hotmail och Gmail

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-19 21:45

Eudora. Orkar inte byta. Vill inte ha html och skit i mailen, bara ren lättläst text.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-31 11:48

1)
Gyaz Mail som jag hittade 2005 när jag switchade. Testade de flesta mailklienterna för Mac men fastnade för detta program. Gyaz är till mina viktigaste mailadresser (har företag och behöver flera aliases och några medarbetares konto lotsas härifrån osv...)

2)
GMail med ..sedan i måndags, TACK 99mac ... Mailplane alltså. Bra idé och fungerar felfritt

3)
Yahoo as well.

4)
Hotmailkonto har jag också men anger det bara om jag inte vill bli bombad med reklam och dyl.

Eudora i full paid mode. Har testat andra mejlprogram då och då men alltid kommit tillbaka till Eudora trots stora brister. Stenåldersgränssnitt kanske en del skulle säga, men det fungerar väldigt bra för mig och det är väldigt snabbt att jobba med även fast jag har samlat på mig en del mejl sedan mitten av nittiotalet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-03 09:32

Mail.app tillsammans med pluggar.

1
Bevaka tråden