Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor mobilt bredband+Mjukvara

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-08-18 19:03

Tjena!

Jag kör Telenors mobila bredband på min MacBook och jag tycker inte att mjukvaran funkar jätte bra som man kan ladda ner från Telenors hemsida. Vet någon om det finns någon bättre mjukvara, det är ju ett Option-modem och borde finnas andra mjukvaror än den från telenors hemsida.

Jag tycker att den jag har nu är lite väl seg, tar mycket längre tid att koppla upp sig med den i jämförelse med den till pc där den funkar hur bra som helst.
Det skulle även vara grymt skönt om man kunde få så att man slapp skriva in pin-koden varje gång man ska logga in. Dessutom så connectar det ju på pc om man varit inktiv och sen blir aktiv igen då har den ju kopplat ner men kopplar upp genast. Finns det någon liknande till mac eller går det att göra nå sköna instälningar.

Tack på förhand.

Hallå där!

Att det går seg på mac kan jag inte förklara utan att jag vet att det råder vissa skillnader i hanteringen mellan Mac och PC vilket kan göra att det går segare på mac tyvärr. I regel brukar det vara ett problem som fixar sej allt eftersom dom byter programvara / uppdaterar firmware. Kör du med 3G simkort och vill ansluta utan pin kod så sätter du in kortet i en 3G telefon och använder dej av menyn för att stänga av simkortlåset.

//johan

1
Bevaka tråden