Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD film på MacBooken

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-18 17:47

Tjena.

Jag har fått av en kompis som spelade in Live Earth galan i England en filmsnutt med mitt favoritband från BBC HD kanal. Filen är av typen .ts och den startar i VLC. Men jag får felmeddelande nästan direkt "ffmpeg: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)"

Ska inte min MacBook 2.16C2D orka med detta? Den orkar med mycket annat HD matrial utan problem.

Min 2.0ghz MB funkar de att spela MKV filer med både 1080 pch 720p utan problem.
Testa en annan media spelare, te.x Quicktime player eller mplayer.

Felet kan du också få om filmen inte ligger direkt på disken, utan kanske på en lokal server eller på CD. Testa med att (om du redan har den på datorn) dra över den till hårddisken.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-19 12:16

Har den på hårddisken och det är inte en .mkv utan den har ändelsen .ts .mkv brukar funka finfint för mig med. Lite därför jag är förvånad att inte .ts funkar.

lite OT
Men vilken band var det?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-19 14:34

Foo Fighters, förmodligen världens bästa band...;-)

Jag lirar fullHD-filmer (1080) på min MacBook Core Duo 2,0 GHz utan några problem.
VLC eller MPlayer är väl de enda riktigt bra alternativen jag vet för att spela upp HD-filmer.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-19 20:51

Jamen jag gör det med normalt sett men nu krånglar det....

Du lackar inte bara någon codec till just den filmen då?
Kolla med polarn vilka codecs han komprimerat videon med och eventuellt, be honom komprimera om den med en mer vanlig codec

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-20 16:32

MPEG-2 Transport stream står det i infon i Finder.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-27 08:34

Det slutade med att jag fick omvandla den med VLC player. Bildkvaliten försvann men ljudet är oförändrat. Det var ändå viktigast.

1
Bevaka tråden