Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläckar - hur får jag bort?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-17 23:50

En svart Macbook har jag som får fläckar efter avtryck i nedre kant, till höger. Irriterande. Hur får jag bort dessa? Kan jag köpa något i typ ICA eller Maxi som får bort de, en svamp eller dylikt, som INTE tar bort färgen? Ett tangentbord är beställt som jag kommer använda händaefter, men vore skönt och få bort avtrycken innan.

Några tips?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-18 11:39

Microfiberduk funkar bra för mig. Köpte ett set på ICA med flera st. i olika färger för olika underlag (glas, badrum, skinnsoffor och universal) Den gula för skinnsoffor funkar jättebra på tangentbordet och allt annat på den svarta, till skärmen använder jag universal-varianten.

Jag gjorde alldeles nyss ren min vita macbook just i högra kanten med en sån där Skona-svamp utan vatten som jag beskrivit tidigare i en sträng här på 99.se.
Hur det funkar på en svart vet jag inte , skulle gissa att den är mycket känsligare än den vita plasten.
Men du kan ju testa på baksidan av datorn först.

Rekommenderar också att köpa en mikrofiberduk. Köpte en på Clas Ohlson (tror det var denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=2946181 ) och den har fungerat utmärkt på min vita MB.

.. å duger inte detta rekommenderar jag isopropylalkohol på tuffa fläckar. Men var försiktiga!

Jag rekommenderar starkt den omtalade och mycket effektiva A.Q.A-svampen som finns på ICA Maxi. Den funkade på min vita Macbook. Helt magiskt.

Jag håller med föregående talare, AQAs svamp som säljs på Ica Maxi är underbar, min MacBook ser ut som ny efter lite suddande.

Tänkte bumpa denhär tråden litegranna, har nämligen lite mörka, nästan skuggliknande, fläckar i höger (och även lite i vänster) nederkant på min vita MB. Har införskaffat en microfiberduk av fabrikatet Skona på ICA, tror ni den kan göra jobbet? Ska jag blöta ner den försiktigt eller?

Letade innan efter den omtalade AQA-svampen, men tycktes inte hitta den någonstans. Har dock inget ICA Maxi i närheten, utan bara vanliga ICA's. Tror ni min microfiberduk gör susen, eller bör jag införskaffa en mirakelsvamp?

Till sist, vad för nå alkohol var det Snabeldrake pratade om, hur får man tag på sånt? Vanlig alkohol, ex t-röd, gör inte jobbet eller?

Tack!

1
Bevaka tråden