Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Peka domännamn till .Mac. Hur funkar det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-08-18 07:25

Nybörjarfråga: Har precis skaffat eget domännamn (.se via Crystone) och vill nu få det att funka för iWeb08. Aldrig sysslat med sånt förut (men hej, iWeb gör sånt möjligt för såna som mig!) och undrar nu hur det går till.

På kontohanteringssidan på .Mac står det att jag skall peka om the "cname record" to "web.mac.com.". Detta skall jag göra hos min registrator. Är detta samma som att ändra namnservrar, om inte vad är isf ett cname? Har gått in på Domänhanteraren hos iis.se och det enda jag hittat där är ändring av namnservrar.

Kan du inte göra det själv i något verktyg som Crystone tillhandahåller är det bara att skicka dem ett mail och be dem styra om mot web.mac.com (jag har just gjort samma sak hos Loopia utan problem)

  • Oregistrerad
  • 2007-08-20 14:18

Nu funkar det; tog nån dag (som de iofs förvarnade för). Ny idiotfråga:
Finns det nåt sätt att få min mitt nyinförskaffade .se-domännamn att synas i adressraden, när hemsidan laddats in? Som det är nu pekar den ju vidare och sen står adressen till mitt web.mac.com-konto där.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-21 01:45

Jag vet inte med Crystone men hos ex space2u så kan man välja att peka sin adress framebaserat och då står enbart din .se adress där hela tiden medans sidan du pekat till laddas "osynligt" i det fönstret.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-21 18:54
Ursprungligen av jannol:

Jag vet inte med Crystone men hos ex space2u så kan man välja att peka sin adress framebaserat och då står enbart din .se adress där hela tiden medans sidan du pekat till laddas "osynligt" i det fönstret.

Jag älskar er!

Hittade en sån inställning hos Crystones admsida och nu funkar det. Kan inte sägas nog många gånger, 99mac är världens vänligaste forum, även för nybörjarfrågor. Tack.

  • Superhjälte
  • 2007-08-21 09:47

Jag har pekat om min domän hos one.com till mitt .Mac-konto utan problem. Följde instruktionerna på .Mac.

1
Bevaka tråden