Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Informationsstress!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Landade i Stockholm för några timmar sedan efter en liten vistelse söderut med tjejen. Firade 10 år ihop

Hursomhelst känner jag mig sjukt teknikstressad. Öppnade mailen - öppnade min vanliga post och insåg hur mycket som hänt under senaste tio dagarna. Sen har jag nu tio olästa exemplar av SvD också. Och så ligger Auto & Motor Sport på nattduksbordet.

Hur ska man hinna med?

Dynga SvD i tunnan. Lägg dig med en kopp te och Auto & Motor.
Mailen kan du kolla imorrn...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-17 20:44

För mycket information är rätt läskigt.. nu får ju jag inte 100+ mail om dagen, men det kan bli rätt mycket ibland. Och med alla tidningar, webbsidor och böcker man ska plöja igenom blir det lite virrigt efter ett tag. O:-)

Jag brukar försöka att inte få som vana att plöjja allt får många informationskällor (siter, bloggar, tidningar etc etc) på rutin, då slipper man tänka på att man ska hinna läsa allt man har "på listan". Istället så läser man de man hinner när man kommer över det när man är ute och slösurfar..

Kanske ovanstående verkar lite rörigt men jag tycker det fungerar och är inte speciellt stressad heller och tycker ändå att jag "hänger med".

Att följa 99.se/mac och Digg räcker bra för mig. Kikar in på AwkwardTV:s forum och XBoxMediaCenters forum någon gång i veckan också. Får ett 10-tal mail i veckan och har inga papperstidningar att hålla reda på, så jag är grymt avstressad på den fronten.

Tilläggas bör ju att jag kollar 99 och Digg typ en gång i timmen

Tänkte att jag själv skulle börja en liten avvänjningskurs... t ex glömma mobilen hemma lite oftare.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article579599.ab

Kanske bara gå ut sätta mig i skärgårdsbergen och dricka en lagom kyld Carnegie Porter...

Grattis till 10-årsjubiléet till att börja med!

Sedan några år tillbaka slutade jag prenumerera på morgontidning. Ibland återfaller jag, när telefonförsäljarna ringer med någon sån där löjligt billig kampanj, men efter varje sån kampanj konstaterar jag återigen att jag inte har den sinnesro som krävs för att ägna 30-60 minuter åt en en tidning.

Min mailhantering vågar jag påstå är grymt effektiv, där jag satt upp regler och vyer för all återkommande typ av mail, så att allt sorteras dit det ska per automatik och mina olika visningslägen direkt visar vad jag behöver.

Fast sånt är ju bara att gå på symptomen istället för orsaken till stressen - att man har för mycket att göra.

1
Bevaka tråden