Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösenordsskydda Pages

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Knivsta
  • 2007-08-15 16:44

Är det någonn som vet om man kan sätta lösenord på ett dokument i Pages på samma sätt som man kan i Apple Works eller Word?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-15 17:22

Nope.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2007-08-15 18:27

Betyder svaret att inget vet eller att det inte går? ; - )

Lösenordsskyddet för dokument i Word är nog inte sådär jättestarkt. På Mac har du ju möjlighet att lägga filen i en krypterad skivavbild.

Ordet password ger ingen träff i Help.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2007-08-17 17:55

Grejen är ju om man som jag dagligen skriver dagbok, då vill man ju kunna sätta på ett enkelt hänglås för alla nyfikna med bristande karaktär och usel självkontroll.
Att göra krypterade skivavbilder blir liksom för krångligt. Jag får väl hoppa på en uppdatering, det är ju lite märkligt att en senare variant av ett appleprogram saknar finesser som tidigare funntits.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-17 19:41

Rövarspråket!

Nej, skivavbild är nog det sättet som Apple skulle rekommendera. Om du gör den med god marginal på storleken så behöver det inte vara så krångligt, bara att öppna-skriva-spara-stänga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-18 01:49
Ursprungligen av lobStar:

Rövarspråket!

Nej, skivavbild är nog det sättet som Apple skulle rekommendera. Om du gör den med god marginal på storleken så behöver det inte vara så krångligt, bara att öppna-skriva-spara-stänga.

För den med måttliga säkerhetsbehov pluggar jag skamlöst för RövarText, vilket du finner på ylan.nu!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden