Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur uppdatera firmware på K800i?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-17 09:24

Hej!
Hur uppdaterar man firmware i K800i? Tittade (tror jag noggrant) i alla menyer men hittar ingen inställning till det.

På en annan SE mobil (K510i) som jag har i jobbet så körs det automatiskt - telefonen frågar, och dessutom finns valet "Uppdateringstjänst" under "Allmänt" om man vill kolla själv.

Anledningen är att jag ville skaffa Yahoo Go och då klagade installationsprogrammet att jag behöver nyare firmware, nämligen "R1KC or higher"...

Tacksam

Menyn för att uppdatera firmware i vissa operatörslåsta telefoner är borttagen. Tre har jag för mig gör så t ex. Har du Tre?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-17 13:11

Ja, TRE, tecknat för någon månad sedan... Ska jag ringa till dem?

Jepp, då måste du så vitt jag vet uppdatera den hos dem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-17 15:38

Tack! Dock måste jag ändå undra varför min jobbmobil går att uppdatera fast att den är låst till Telia - företagsabonnemang...

Visst, Telia kanske valde att tillåta detta vetja.

Ja så är det faktiskt. SE plockar bort den funktionen för Tres räkning. Tre-varianten av firmwaret kan skilja sig på flera sätt mot om du köper en helt obunden telefon. De brukar lägga in länkar till sina tjänster lite här och där. Jag tycker det är otroligt irriternade för på ett sätt stryper de vad man kan göra med telefonen. Vodafone har länge varit mästare på samma sak vilket gjorde att jag snabbt bytte telefon och operatör. Hör egentligen inte hit. Ville bara skriva av mig.

Vad gäller för dig och din telefon så kan det i värsta fall vara så du får lämna in den och hämta någon dag senare. Det kan dock vara så att de gör det i princip direkt. Det brukar variera mellan butikerna.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-18 01:11

Ja tycker också att det är irriterande. Du har rätt eftersom vissa knappar på luren är anpassade efter Tretjänster såsom Planet3 osv.

Jag får lämna in den i butiken där jag köpte den och kolla vad de säger. I övrigt är jag faktiskt mycket nöjd med Tre trots detta. Kanonbra koll på de aktuella abonnemangskostnaderna, sync/backup av all data till deras server, snabb support genom chat...helt OK. Självklart att de andra operatörerna kanske också erbjuder liknande saker men jag valde Tre p.g.a. jag ville ha denna SE modell samt att vilkoren var helt OK.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-20 16:44

Jag har idag varit på 3s butik i Mö och fått veta att man ska surfa till SE hemsida och ladda hem/installera den nya firmware därifrån. Man ska ha sin telefon USB kopplad och det ska ske automatiskt enligt dem.
Testas senare ikväll...

Ursprungligen av homesick:

Jag har idag varit på 3s butik i Mö och fått veta att man ska surfa till SE hemsida och ladda hem/installera den nya firmware därifrån. Man ska ha sin telefon USB kopplad och det ska ske automatiskt enligt dem.
Testas senare ikväll...

Det krävs Windows för det. Men sjukast av allt är att jag inte längre hittar det programmet på deras hemsida. Söker man når man bara massa döda länkar!

Gå in här och försök själv: http://www.sonyericsson.com/updateservice

Lustigt nog hänvisar de till fjärruppdateringstjänsten som finns i telefonen. Vilket inte alltid stämmer.

Dubbelkolla om du inte har en meny: Gå till huvudmenyn > Inställningar > Allmänt > Uppdateringstjänst

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-20 17:48

Nu har jag pratat med SE supporten och de sade att visst ska man kunna göra detta, men inte just idag - den delen av supporten ligger nere för tillfället.

Man ska gå under "Support" och så ska det dyka upp 4 länkar nedantill - Produktsupport-Telefoninställningar-Lär dig mer om- och den fjärde ska heta Uppdateringstjänst.

Just nu syns bara de tre första. Ehm.... detta fungerar med PCn sade dem så jag får nog synda lite här

Tack Rickard, såg ditt inlägg först nu..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-20 17:52

Jo, jag har kollat flera gånger, t.o.m. med killen i AirCall butiken, ingen meny till detta...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-20 18:42

Jaghatar Appkle, och vet ni vad, jagär en datanörd:p

Ursprungligen av boris91:

Jaghatar Appkle, och vet ni vad, jagär en datanörd:p

Ok?? Vad har det med denna tråd att göra?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-22 21:13

Tja, det verkar ta några dagar, kanske någon vecka innan SE fixar sin hemsida, dvs. länken till uppdateringar, pratade idag igen med supporten. Jag får väl lugna mig och kolla senare....

  • Medlem
  • 2008-02-02 11:47

Men man kan fortfarande inte uppdatera sin mobil med sin mac utan det krävs en pc(?)
Har en SE 800i eller vad den nu heter. Har inte lust att betala för en uppdatering som skickas direkt till telefonen (har tele 2) så vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-02 21:56

Uscht, jag har nästan släppt detta, ska kolla....

  • Medlem
  • 2008-12-19 01:26

Bump bump!

Nån som lyckats uppdatera såhär några månader senare?

1
Bevaka tråden