Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 7.1 -> 7.2 crossgrade finns ej längre

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Store tillhandahåller inte längre intel-uppgraderingen (7.2) i sin butik. Det betyder att vi som sitter kvar på 7.0 eller 7.1 inte kan skaffa 7.2... om man inte som någon i en amerikansk butik föreslagit: köper en helt ny licens. Eller beställer ersättningsskivor, som kostar mer än de ca 500 som det kostade innan. Ingen laglig väg finns alltså kvar.

Jag har köpt 7.0 Pro för mycket pengar, även uppgraderingen 7.1. Idag tänkte idag beställt 7.2, eftersom det snart blir min första Intel. Jag letade förgäves insåg jag, och blev riktigt sur. Vad är det frågan om?

Innebär detta att ett nytt Logic kommer snart, eller är vi med 7.1 akterseglade??

Någon som sitter i samma sits och har något förslag?

Denna diskussion har varit uppe ett par gånger på Apples eget forum. Otroligt löjligt, men sant. De slutade sälja den efter ett år.

Alternativen är att leta redan på någon som säljer ett ex på t ex eBay eller liknande, ladda ner olagligt eller ringa Apple och tjata dig till att få köpa ett exemplar vilket några verkar ha lyckats med, men till ett dyrare pris? (eller det kanske är just ersättningsskivor de fått köpa?)

Förstår inte logiken (haha, vad roligt det blev nu då) i att ta bort en uppdatering.

Nej, det här är helt sanslöst. Vill Apple inte att folk ska fortsätta köra Logic på nya maskiner?

Jag var ju på väg att hala upp kreditkortet idag, och så är man förvisad till ebay liksom. Den ljusskygga uppgraderingen känns därmed inte så avlägsen.

7.3 / 8 lär också kosta en del pengar, men vi vet ju varken om/när den kommer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-16 19:51

det är sådan här saker som gör att man börjar undra hur mkt apple egentligen bryr sig om logic pro … det är ju vansinnigt att ta bort en uppdatering innan det finns en ny version usch baaaaaaad apple baaaaaaaaaaad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-16 23:00

Ojdå Undrar hur det då blir för mig som sitter med 6.4.

Ursprungligen av durre:

Ojdå Undrar hur det då blir för mig som sitter med 6.4.

Det borde inte vara några problem. De erbjuder fortfarande uppdatering till 7.2 för de som har 5 eller 6.

Jag hoppas verkligen att detta är ett tecken på version 8 (eller version 1 av whatever nytt som ryktas)

Upgradering från 7.0 till 7.2 är numera gratis, så ta det lugnt pojkar. Det blev ramaskrik när Apple tog 295 kronor för en miniuppdatering, 7.1.1 till 7.2 så de valde att göra den gratis. Jag har ingen direktlänk till downloaden men surfa runt på apple.com så hittas den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 08:23

helt rätt ! gooood apple gooooooooood

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-17 09:58

Du får gärna luska fram länken. Jag har letat nu i ett bra tag och inte hittat något, inte ens på Apples diskussionssidor finns det nämnt att uppdateringen från 7.1 till 7.2 numera är kostnadsfri. Vad som däremot finns där är mängder med förbannade logicanvändare.

Ursprungligen av Peth:

Du får gärna luska fram länken. Jag har letat nu i ett bra tag och inte hittat något, inte ens på Apples diskussionssidor finns det nämnt att uppdateringen från 7.1 till 7.2 numera är kostnadsfri. Vad som däremot finns där är mängder med förbannade logicanvändare.

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/application_updates/logicproupdate723.html

EDIT: Fast man måste ha 7.2.1...hrmmm. (läste lite dåligt)

jag hittar inte heller länken... var dock inne på sidan igår och det var fint och prydligt uppställt en mängd varianter, 7.0 till 7.1, 7.1 till 7.2. bland annat.
Jag har mailat en kompis om hjälp.

Konfirmerat med kompis att det ej var på apple siten utan tredje part och vissa länkar fungerade ej, förmodligen de "viktiga" 7.1 till 7.2 t.e.x, beklagar mina sakfel i detta ämne...

Senast redigerat 2007-08-17 23:41

Jag köpte uppgraderingen tidigare i år och då var det lite strul med att hitta länken, men det verkar onekligen som att länken är borta. Varför ringer du bara inte till Apple - 020 120 99 71- och frågar?

Det florerar rykten på nätet att det skall komma en "Logic Studio" i slutet av september. Efter att ha sökt ett par timmar på apple siten angående allehanda Logic prylar så får jag dock en känsla av att detta program håller på att utfasas helt, hoppas jag har enormt mycket fel.

Jag tror nog inte att det är så pass att det håller på att fasas ut, mer att det är på G, mer och mer för varje dag som går. Och vad det verkar så kommer det att vara en skapligt reviderad version som kommer. Men som sagt, jag skulle slå en signal till Apple Store och höra med dom.

Ursprungligen av replicant:

Jag tror nog inte att det är så pass att det håller på att fasas ut, mer att det är på G, mer och mer för varje dag som går. Och vad det verkar så kommer det att vara en skapligt reviderad version som kommer. Men som sagt, jag skulle slå en signal till Apple Store och höra med dom.

Ja dom kommer nog att berätta allt.

Ursprungligen av Mannys bone:

Ja dom kommer nog att berätta allt.

Bad hair day

Jag ringde till applestore den 8 aug och då gick den att köpa även om den inte fanns officiellt, 295 pix. Kan vara värt att ringa och diskutera. <piratkopiering borttaget>

/Pelle

(dock har den inte kommit än med posten, så man vet ju aldrig...)

Senast redigerat 2007-08-26 08:49
1
Bevaka tråden