Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att lära ut "The way of the Apple"?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-08-16 18:25

Min lillebrors flickvän har precis fått en bärbar mac av sin far, dock ej ny men bättre än det "andra" alternativet. Nu vill han att jag ska ska lära henne hur OS X fungerar vilket jag givetvis tackade ja till eftersom alla switchers är goda människor.
Nu är bara problemet att jag inte vet vart jag ska börja eftersom att lära ut grunderna som är så enkla kan lätt uppfattas som en direkt förolämpning mot någons intelligens. Jag anser mig inte vara ett proffs som som trixar med terminalen och sånt men är självlärd och fullt kapabel sen jag som liten var och plinkade på min polares pappas svartvita mac till jag köpte min första egna dvs iMac G3 rev.A upptill idag då jag sitter och letar efter en ersättare till min iMac G5:a.
Det enda jag vet om hennes dator än är att den har OS X och att hon antagligen ska ha med den till USA när hon ska över ett par månader. Uppdaterar inlägget när jag vet mer om själva datorn.

Vad får jag inte missa?
Några speciella apps som jag ska slänga in?
Några sidor på nätet som ska bokmärkas?

Alla tips och förslag välkommnas!

mvh jacob

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-16 18:49

www.myfirstmac.com (uppdateras riktigt ofta med bra tips på vad man kan göra)
www.macforbeginners.com (snart även på svenska)
www.macinstruct.com/columns (har riktigt bra guider om nästintill allt, nya artiklar varje dag)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-16 18:57
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-08-16 19:57

tackar för länkarna.
det ser för tillfället ut som att hon har en PowerBook G4 (DVI), den med den "stora" specen,

quicksilver skulle jag rekommendera

1
Bevaka tråden