Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver ett enkelt komplett affärssystem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-08-16 17:58

Hej .Jag är ny på forumet men tycker det verkar som ett väldigt bra forum men många kompetenta människor kul , i oktober skall jag byta från pc till mac och behöver då ett affärssytem till mitt företag , ett sytem som är enkelt & komplett , som pyramid ungefär som kan hantera lager ,faktura,distribution.tid mm ja det mesta har kikat på filemaker är det ok ? , mailade även www.xsilva.com som har ett som heter Lightspeed som jag tycker verkar bra , men fick svar att det inte finns i sweden än ,men dom har kontaktat ett företag i sthlm som är intresserade av att distribuera det , det vore toppen. Om fler frågar efter det kanske det kommer till swe snabbare . ta en titt på det & se vad ni tycker .

Har ni förslag på nått annat som funkar på mac är jag mycket tacksam .

Tack på förhand

/safra

Kanske http://www.hansaworld.se/ kan vara något?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-08-17 11:37

Ska kolla upp hansa , men det verkar inte som det nån som provat Lightspeed från www.xsilva.com här .

Ska själv utvärdera:

http://monitor.se/

Hej!

> ....affärssytem till mitt företag , ett sytem som är enkelt & komplett , som pyramid ungefär som kan hantera lager ,faktura,distribution.tid mm...

Jag har under några år använt Unibas (www.unicell.se) och är helnöjd. Busenkelt att använda, Innehåller i normalversion (för dryga tusenlappen) bokföring, artikelregister, kund- och leverantörsregister, rapportgenerator, etikettfunktion och en hel del till finesser. För några hundralappar kan du dessutom lägga på en lagermodul som t.o.m innehåller en strukturfunktion där man kan skapa artikelstrukturer (består av / ingår i -funktion].

Fungerar hur bra som helst i Mac och PC. Förmånliga licensvillkor gör att du kan installera programmet på flera maskiner [hemma och kontoret), jobba mot en flyttbar databas på t.ex. USB-sticka.

En fullt fungerande demo med ett fingerat företag han laddas ned från [url]www.unicell.se[/url]. Även en del instruktionsvideos och manualer finns för nedladdneng

Jag, tekniker ut i fingerspetsarna, kan numera t.o.m tycka det är kul med bokföring (!) tack vara det programmet!

/ Lars B

1
Bevaka tråden