Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få tillbaka svenska språket!?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-15 23:44

Jag fick den snillrika idén att jag skulle rensa upp och ta bort lite språk som jag ändå aldrig ser visste att dom fann. Så jag tog hjälp av ett program att göra detta men det visade sig att jag läste liite fel och råkade ta bort svenska istället för att spara svenska:">
Så nu sitter jag här och all t är på engelska jag klarar mig men skulle gärna vila ha allt på svenska igen.
Sen har jag lärt mig att man ska ge fan i att göra liknande saker när man är sjuk.

edit: visade sig att det finns kvar svenska i vissa program :S

Tyvärr är det nog så att du har en ominstallation av systemet och drabbade program att se fram emot. Finns mig veterligen inget sätt att återskapa svenska om du strippat bort det.

Hoppas du kryar på dig snart.

Fast ominstallation i Mac OS X är ju relativt smärtfritt. Välj arkivera-installera som alternativ under installationen så byts bara systemmappen ut. Program, filer och användarkonton finns kvar som innan.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-16 10:18

aah, ok lät ju inte så svårt. Har aldrig gjort det förut så det blir en ny upplevelse.
Får göra en backup så att jag inte gör en till tabbe hade varit ganska trist.

Tack för hjälpen!

Backup ska du ha även om du inte installerar om systemet.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-16 15:22

Haha jo jag vet men den hårddisken är så gammal och seg att det tar år att föra över sakerna så det blir inte att jag gör det allt för ofta.
Jag om installerade finder och nästan allt funkar som förut vissa program kräver en om installation men det kan jag leva med.

Tack så mycket för hjälpen !

1
Bevaka tråden