Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook startar men får svart skärm

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iBook som strular. Det låter som den går igång men skärmen är helt svart. Provade med att koppla den till en extern skärm men det hjälpte inte. Någon som haft liknande problem?

  • Oregistrerad
  • 2007-08-02 18:58

Har liknande problem, fläkten drar igång på full fart, men allt annat är stendött. Konstaterat att det verkar vara glapp i logikkortet (moderkortet). Avhjälpte det tillfälligt i väntan på ny dator mha dessa instruktioner.

Tack Hagelin! Vi får se om jag vågar testa detta själv.

Hej!
Äntligen finns det en lösning på detta konstruktionsfel!
Jag har precis fått igång min frus Ibook G4 1.2 Ghz

Jag läste följande rapport:
http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressekit/ibookg4/lab-report/

Om man är ganska händig med lödkolv med mycket fin spets samt mikroskop så löser man det hela genom att löda om dessa två ben på den felande kretsen
(Tur att man har bra grejer på jobbet)
Om man ändå plockar isär datorn är det bästa att göra det riktigt, dvs att löda, jag rekommenderar att låta nån som kan sådant göra det! Det är allt för lätt att sabba nåt.

Lycka till!

Fick precis veta av min vän att Apple förlängt garantin pga detta konstruktionsfel.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-15 19:08
Ursprungligen av Drummer:

Fick precis veta av min vän att Apple förlängt garantin pga detta konstruktionsfel.

Källa på detta?

Min vän är källan. Skämt åsido - ska ta reda på vart han hittat den informationen. Jag antog att det var Apple. Återkommer om detta.

Jag lämnade in ibooken (G4, 1.2 GHz) till Mac forum i Gbg i maj och då var det inte tal om att något skulle gå på garantin, trots att jag hänvisade till konsumentskyddslagen som numera gäller 3 år efter ett köp.
Men drulleförsäkringen kunde ta en del...
Funderar på att upplysa Macforum och den danska rapporten

Fick precis reda på av min vän att den förlängda garantin gick ut 2006. Surt sa räven! Någon som har tips på hur man ska gå vidare?

  • Oregistrerad
  • 2007-08-16 19:07
Ursprungligen av Drummer:

Fick precis reda på av min vän att den förlängda garantin gick ut 2006. Surt sa räven! Någon som har tips på hur man ska gå vidare?

Konstigt att man inte hört något, och problemen började uppkomma under andra halvan av 2006 om jag inte minns fel. Du tänker inte på förlängningen för G3:an?

Nej, detta skulle gälla iBook G4.

Skriv ut rapporten http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressekit/ibookg4/lab-report/
och gå till närmaste mac service som förhoppningsvis löser problemet!

1
Bevaka tråden