Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium efter-namn-meddelande?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har innan använt microsoft messenger. Mennu när det hade kommit en ny version av adium tänkte jag testa de. Och de var mycket bättre tyckte jag. Fast jag saknade att man inte kan (inte vad jag har sett i alla fall..)skriva ett litet meddelande efter sitt namn, som man kunde på microsoft messenger.
Har jag missat de bara?
Om inte finns de nått tilläggsprogram som gör att man kan göra de?

Jag hoppas ni förstår vad jag menar:)...
Tack på förhand
/Gustav

Du kan enkelt editera visningsnamnet vilket nog är det närmaste du kommer.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-14 19:33

Om du hade sökt innan du postat så hade du funnit att Adium, precis som du misstänker, inte stödjer detta

Okej, tack så mycke ändå!
(jag ska söka lite bättre nästa gång:))

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 01:55

Vadå? Jag byter typ 15 gånger om dagen, lägger text till namnet i Adium. Syns väl?

Typ: "Spicey - på Vinden med Anastelle"

Sean finns detta, till annat iof ---> http://plazes.com/groups/715

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 02:02

Typ sähär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 02:15

huu, jag är rätt säker på att jag skulle ge upp MSN helt om inte adium plockade namnet som visas på användarna från adressboken istället för de namn som folk har knappat in på sina klienter..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 02:19

Nä, man ser båda! Eller, jag döper dem till det som är snyggast och man lättast kommer ihåg dem som, typ "Aaron", sen ser man under i lite ljusare vad de kallar sig själva!

Att plocka namnet från adressboken bockar man av i inställningar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 02:30

usch och fyy

i och med att den plockar namnen från adressboken går det i och för sig snabbare för mig att skicka medelanden med quicksilver med, har aldrig framme adiums lista och de om jag inte verkligen måste kolla något speciellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 02:36

Men namnen kan man stänga av att den ska ta från adressboken alltså, visningsnanmnen alltså. och skriva själv tex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 02:39

Hamburgaz

Men trist att man inte kan ställa in utseendet på Skype, ser ju rätt trist ut. Men snabbt iallfall! Tres Bien Mozarella!

jag tycker de är synd att man inte ser när den andre skriver som man gör i macrisift messenger....
Eller finns de nått sätt att göra de?

Ursprungligen av hejhej38:

jag tycker de är synd att man inte ser när den andre skriver som man gör i macrisift messenger....
Eller finns de nått sätt att göra de?

Det går visst i Adium att sen när den andre skriver. Kan vara en inställningsfråga, sitter inte vid någon Mac nu så jag kan inte kolla. Men det har alltid synts för mig när andra skriver.

Ursprungligen av hejhej38:

Hej!

Jag har innan använt microsoft messenger. Mennu när det hade kommit en ny version av adium tänkte jag testa de. Och de var mycket bättre tyckte jag. Fast jag saknade att man inte kan (inte vad jag har sett i alla fall..)skriva ett litet meddelande efter sitt namn, som man kunde på microsoft messenger.
Har jag missat de bara?
Om inte finns de nått tilläggsprogram som gör att man kan göra de?

Jag hoppas ni förstår vad jag menar:)...
Tack på förhand
/Gustav

Är det personliga meddelanden du menar, det stödjer inte Adium i dagsläget.

Finns en inofficiell version av Adium med stöd för personliga meddelanden gjord av en användare som inte orkade vänta och kompilerade i hop en version med den kod av libpurple som finns med stöd för MSNP14. Inget för den med svaga nerver, men för mig fungerar det problemfritt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 11:34

Ja, både i MSN och Adium ser man när någon börjar svara/skriva.

Eller så har de råkat klicka i svarsfältet, men utan att ha tänkt skriva, men det märks ju efter ett tag då svar ej kommer

1
Bevaka tråden