Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lämnar Kista

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-24 12:05

Oscar Bjers, VD för Apple Norden, säger i gårdagens nummer av Computer Sweden (nr 56, 2005-05-23) att Apple Norden kommer att flytta sitt kontor från Kista in till centrala Stockholm. Anledningen är att företaget inte har några band till Kista längre och att kunderna och deras partners finns inne i Stockholm.

Flytten kommer att äga rum kring årsskiftet, dock är det inte bestämt vilken adress det kommer att bli.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-24 12:38

Tycker jag låter vettigt...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-24 13:41

synd, då får man inte höra företagshemligheter när man sitter och käkar i Kista Centrum längre...

hehe

Ursprungligen av Tobias Thor:

Mycket bra att de skall förlägga sig i centrum av Sveriges finansiella och kulturella hjärta!

Va, ska Apple flytta till Umeå?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-24 20:43

haha, guld Adrian

En fet Applestore med kontor ovanför vid årsskiftet då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 22:08

Och nu har flytten skett. Enligt hitta.se blev det Kungsgatan 49 i centrala Stockholm.

Några bilder på det nya kontoret finns hos Macfeber.se.

En Apple Store i samma kvarter vore inte helt fel

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-14 23:52

Även jag tycker att det vore rätt smart att även bygga en Apple Store på samma adress.. det skulle väl ändå inte skada att expandera i Skandinavien även med egna butiker?

  • Medlem
  • 2007-08-15 02:27

Vad knasigt. Kungsgatan 49 i Umeå (det var Adrian som börja!), det är ju där Café Schmäck ligger. Det finns visst några kontorslokaler i våningen ovanför...

(Ja, jag borde gå och lägga mig.)

1
Bevaka tråden