Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Satte in 2 gb extra utan att iMac blev snabbare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som sagt. Bytte ut en 512 mot 2 gb i min iMac G5, 1,9ghz (isight) men ingen större förändring märks....... Ska man göra något mer än så?

Följde instruktionerna och info på "Om den här datorn" visar nu totalt 2,5 GB internminne. Trodde den skulle vara snabbare än tidigare. Vad göra?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-08-14 21:45

Den är ju bara snabbare när du utnyttjar minnet...

Ursprungligen av Jeppe_E:

Den är ju bara snabbare när du utnyttjar minnet...

Jo, självklart. Körde en sekvens i Logic som inte borde protestera men det gjorde den. Knepigt va?

Ursprungligen av andy74:

Jo, självklart. Körde en sekvens i Logic som inte borde protestera men det gjorde den. Knepigt va?

Det kan ju bero på att Logic begär mer av hårddisken än den klarar av att leverera.

Ursprungligen av ohennig:

Det kan ju bero på att Logic begär mer av hårddisken än den klarar av att leverera.

Men den begärde inte mer av hårddisken med 512:an... Kort och gott jag tycker det borde finnas skillnad tll det bättre inte tvärtom.

Nu verkar det fungera hyfsat - fråga mig inte varför.

Andy

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-14 22:24

Du kommer märka skillnaden rejält efter ett tags körande. Gör du inte det så plocka ur 1.5GB så lär du garanterat märka det.
512MB i OS X är rena döden med några program igång tycker jag.

Ursprungligen av Tjarven:

Du kommer märka skillnaden rejält efter ett tags körande. Gör du inte det så plocka ur 1.5GB så lär du garanterat märka det.
512MB i OS X är rena döden med några program igång tycker jag.

Jag hade ju totalt 1 gb tidigare och nu då 2,5.... Kanske ska prova att ta ut 2 gb minnet sedan då, men varför?

Den andra 512 :an är ju "fast" och jag tycker det borde vara större skillnad med 1,5 gb snabbare...

Hade en gammal G3 imac tidigare som jag satte in mer minne i.(från 256 till Skillnaden märktes direkt och jag hade väl väntat mig samma effekt nu också..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-14 23:07

Safari brukar också bli segt efter ett tags körande. Nu borde den inte bli det i några dagar extra i alla fall.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-17 10:18

Det fanns ingen form av dual channel på G5orna?

1
Bevaka tråden