Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-08 21:39

Varför händer det inget med Mac Pro? Det sitter ju t.ex. ett 2 år gammalt grafikkort i den...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-08 21:45

Men priset måste de ha höjt? Har lekt med konfigureringen på apple.se förr och nu vart det mycket dyrare... hmm...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-08 22:08

Det kan inte ha varit två år sen Quad-core kom med Mac Pro... Om det är högre pris nu mot då, så kan det bero på att Apple vill hålla Mac Pro exklusivt. Och nysläpp av datorer som inte kan ligga för lågt, puttar upp priset för flaggskeppet... Det är min gissning.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-08 23:35

cpun är uppdaterad, men inte grafikkortet som måste vara kring 2 år gammalt... När kommer nya Geforce 8800 till Mac pro tro...? Känns som de glömt bort Mac Pro..

Ursprungligen av Reisan:

Om det är högre pris nu mot då, så kan det bero på att Apple vill hålla Mac Pro exklusivt.

Men att höja priset på en dator utan att höja prestandan gör den ju inte exklusiv bara dyr...

I vilken butik har priset gått upp? Det är väl inte otänkbart att t.ex. att priset i Sverige beror på dollarkursen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-09 10:51
Ursprungligen av headlessmike:

I vilken butik har priset gått upp? Det är väl inte otänkbart att t.ex. att priset i Sverige beror på dollarkursen.

På apple.se, detta är dock ingen vetenskaplig jämförelse utan något jag "kännt". Så jag kan mycket väl ha fel.

Ursprungligen av headlessmike:

I vilken butik har priset gått upp? Det är väl inte otänkbart att t.ex. att priset i Sverige beror på dollarkursen.

är den inte lägre nu än innan?

Själv köper jag nog snart ihop delar till en windows dator snart om inte apple vill uppdatera mac pro. både billigare och bättre, Datorn ska dessutom antagligen användas till spel och möjligtvis ett och annat skol arbete vilket betyder att windows är bättre.
Har redan en iMac så går inte miste om den "otroliga" upplevelsen

  • Medlem
  • 2007-08-10 03:09
Ursprungligen av Semenra:

både billigare och bättre

Billigare, polarn. Inte bättre. Ja okej, om det bara ska spelas, då är saken biff. Ingen multitasking, ingen integration, inga iApps, bara spel.

Men tänk om de fixar 8800 GTX till Mac Pro...

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-08-10 07:58

Vem köper en macpro för att spela på? Jaja, det är dina pengar.

Ursprungligen av Potah:

Vem köper en macpro för att spela på? Jaja, det är dina pengar.

Bra fråga. enda jag vill ha ut av just en Mac Pro är operativsystemet men jag har som sagt redan en iMac så jag kan nog klara mig utan OS X.

Ursprungligen av lufra:

Billigare, polarn. Inte bättre. Ja okej, om det bara ska spelas, då är saken biff. Ingen multitasking, ingen integration, inga iApps, bara spel.

Men tänk om de fixar 8800 GTX till Mac Pro...

Finns ju andra saker en PC är bra på, Snabbare ram minnen ifrån starten om man nu vill ha det och möjlighet till överklockning(har iaf för mig att en mac inte kan överklocka ).

kan ju knappast påstå att jag har någån nytta utav multitasking för stunden och integrations frågan går ju att disskutera. "enda" jag blir av med är iApps, frågan är hur mycket man kommer sakna dem.

Kan ju lägga till att jag knappast kommer sitta och spela hela dagarna, vill bara ha möjligheten att kunna installera de senaste spelen utan att behöva köpa/installera windows på en Mac med ett ruttet grafikkort.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-09 01:10

Det är ju faktiskt kul (inte alls ) att nya iMac har ett av dom fetaste ATI korten i sig, medans vi med Mac Pro får nöja oss med riktigt gamla ATI 1900XT...

  • Medlem
  • 2007-08-09 03:50

Nä, det är lite lumpet. Och jag, som är lite grann i köpartagen (Jag vill, jag vill!) undrar om tisdagens nyheter kommer att leda till några oannonserade Mac Pro-uppdateringar de närmaste veckorna. Jag har läst lite ont men mest gott om X1900 XT. Men tänk om de schlonkar i ett 2900 XT snart?

En annan anledning till fundersamhet och tvekan är att det tycks vara lite ont om jättefläskaren, 8-core 3 GHz. Är det bara Macoteket som för den (och de har ingen inne just nu)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-09 11:15

Undrar en sak, kan man få grafikkortet utbytt mot något bättre i Mac Pro? Drivrutiner/stöd för de bättre grafikkorten till Mac Pro? Anledningen är att om ifall att man vill... Jag kommer att köra på med min MP Dual-core 2,66 i några år framöver, så även om det kommer ny Mac Pro med bättre grafikkort, så är en ny MP inte ett alternativ för mig.

  • Medlem
  • 2007-08-09 12:24

Reisan, svaret på din undran är Ja. Vad har du nu? Geforce 7300 GT? Känns det som det räcker till?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-09 12:51
Ursprungligen av lufra:

Reisan, svaret på din undran är Ja. Vad har du nu? Geforce 7300 GT? Känns det som det räcker till?

Jag har X1900 512MB. Ja, det känns som det räcker till för min del. Jag spelar inte. Använder datorn mest för grafisk produktion.

köp av 1900xt

hade tänkt att skaffa ett 1900xt men nu när jag skulle beställa står det att det tar 7-10 veckor för leverans ??!!!!??!!!

så jag tror jag väntar och hoppas på att de introduserar ett nyare.

vad håller apple på med när det gäller grafikkort?!?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-09 14:28
Ursprungligen av Casper:

hade tänkt att skaffa ett 1900xt men nu när jag skulle beställa står det att det tar 7-10 veckor för leverans ??!!!!??!!!

så jag tror jag väntar och hoppas på att de introduserar ett nyare.

vad håller apple på med när det gäller grafikkort?!?!

Om du inte är i kritiskt behov av ett annat grafikkort, så kan du ju vänta ett tag och se vad som händer.

Känner på mig att Apple kommer att överraska med nytt grafikkort till Mac Pro inom några månader. Fråga mig inte var jag fått det ifrån, det känns helt enkelt i lederna...

  • Medlem
  • 2007-08-09 18:03
Ursprungligen av Casper:

... står det att det tar 7-10 veckor för leverans ?

När jag kollar på Applestore.se och väljer ATI-kortet står det fortfarande 5 dagar för leverans. På Macoteket står det 39 dagar (17 sept). Men ja, fan vad fundersam man blir - det fåfänga hoppet säger att tjockare kort är i faggorna. (Snyft.)

  • Medlem
  • 2007-08-09 12:50

Det senaste som annonserats som kan påverka Mac Pro är Intels kommande proppar. Jag har glömt var, men tror mig ha läst att den snabbaste ska upp i 3,3 GHz. Systembuss på 1600 MHz.

Jag sitter alltså själv och undrar om det börjar bli dags att slå till, eller om Pro-skrället uppdateras alldeles snart. Ja jag vet: I slutändan är knepet för att få den allra bästa datorn att aldrig köpa en.

hehe ja det e nog troligt med tankte på att de inte ens går att köpa till PC nu för tiden
haft lite ont i benet kan ocxå vara ett tecken(kan oxå vara för jag har spelat fotboll)

  • Medlem
  • 2007-08-10 12:04

Det är lugnt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-08-14 15:27

Jag är nöjd med mitt x1900xt... förstår inte vad man skulle behöva mer prestanda till, jag kan köra allt på full upplösning mm.

1
Bevaka tråden