Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galet mycket dator för pengarna

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-13 00:52

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7586626#post7586626
Znote 6625WD

"15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
NVIDIA® Geforce 8600M GT 512MB DDR2 (dedikerat)
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Inget operativsystem
Tangentbord Znote 6xx5W Grått SE
Miljöavgift
Rabatt 588,- ex. moms
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
100GB 7200rpm SATA Harddisk

Kalaset kostar ändock "bara" 10.963,32 kr."

Om bara Apple kunde speca sina maskiner så, drömma kan man ju alltid :(, surt

Möjligt att han skrev utan moms men ändå galet prisvärt, och precis som jag hade velat haft det

Man handlar inte mac för pengar. Man handlar den för att det är apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 02:22

bara det faktum att den inte har saker som 2finger skrollning gör att den inte är värd att fundera på, sen att den ser ut som fan gör ju inte saken bättre

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-13 09:58

Vilket helhetsintryck ger den där datorn. Inge OS X, det tillkommer inte ens ett system alls där, en massa plast, skulle tippa på att botten och sidorna på datorn platsar in i en 80-tals industrilokal.

Och det enda som är lite häftigare på den där maskinen är ju grafikkortet. Och hur många procent utav köparna behöver det...

Man väljer bordslampa, dukar och annat man har på bordet med ögat. Ska man inte välja dator med ögat då med.

Är det VGA eller DVI ut på den där?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-13 16:29
Ursprungligen av Snabeldrake:

Är det VGA eller DVI ut på den där?

Jag vet inte, websidan fungerar ju som skit, men jag skulle gissa att det finns DVI-ut på den, den och alla andra med 8600m GT är ju väldigt nya modeller så.

Ursprungligen av the örjan:

Har den airportkort?
Hur billig den än är så kan den ju ändå inte köra OS X.

Den har 802.11n ja.

Kan och kan, kan kan man väl, men inte legalt och eventuellt inte 100% smärtfritt och man stödjer inte Apple om man gör det (När leopard släpps kan man väl iofs köpa en licens åtminstone.)

Ursprungligen av star-affinity:

Verkar vara ett bra pris.
Fattar själv inte varför man inte kan få mer grafikminne i Apples maskiner.

Antagligen för att de på något vis skall kunna motivera att det finns tre modeller, vad nu meningen med det är.

Som jag sade i sista delen av mitt inlägg på notebookreview:
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=2317079&postcount=52

Ursprungligen av Raphael:

Jag imponeras inte av Znote. Mac OS X med iLife paketet är värt ätminstone 3 - 4 000 SEK i sig, så om man drar av detta från Apples priser så får man en uppfattning om vad datorn kostar utan de mjukvaror som följer med. En MacBook har kvalitet i sin känsla, uppbyggnad, chassi. Det är riktiga grejjer.

Priset för Znote är utan operativsystem och dessutom exklusive moms.
Det är ju ingen dator i körbart skick.

Ja, OS X är värt några kronor, iLife är väl inte sådär jättebäst, iPhoto verkar ju inte vara världens bästa programvara för området och resten har jag nog inte så mycket nytta av men ändå. Hur som helst kan jag väl också se 4000kr nytta i att ha det, men problemet är ju att de flesta av oss redan har datorer som fungerar och att man för att få ta en mac redan ifrån början får betala mycket mer än 4000kr eftersom man blir tvungen att byta bort sin redan fungerande hårdvara.

Om man nu ändå skulle byta dator är det klart att det är värt en slant, men jag hade ju helst sett att de var vettigt specade med.

Men jag har jävligt svårt att få det till att 17" 1920x1200-varianten för 21.700 är ett bättre köp än 15.4" enklaste för 14.400, även om jag gärna vill ha mer grafikminne. De skulle ju ta typ 14.700 för den med 256MB bara ;/

Äsch, ingen bryr sig om de kör en piratkopia av Windows ändå, det är ju därför den säljs utan ;/

Har den airportkort?
Hur billig den än är så kan den ju ändå inte köra OS X.

Verkar vara ett bra pris.
Fattar själv inte varför man inte kan få mer grafikminne i Apples maskiner.

Jag imponeras inte av Znote. Mac OS X med iLife paketet är värt ätminstone 3 - 4 000 SEK i sig, så om man drar av detta från Apples priser så får man en uppfattning om vad datorn kostar utan de mjukvaror som följer med. En MacBook har kvalitet i sin känsla, uppbyggnad, chassi. Det är riktiga grejjer.

Priset för Znote är utan operativsystem och dessutom exklusive moms.
Det är ju ingen dator i körbart skick.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-08-13 19:16

Den är nog bra för en ynglig som är född i ett tv-spel eftersom det är ett stort grafikkort med tangenbord men mycke mer än så är det inte. Ett skolexempel på obalancerad konfiguration som är väldigt typiskt för pc-världen, lite minne och HD som en G3 iBook sen vill jag nog veta batteritiden om 2år den är dålig när den är ny och min erfarenhet av billiga bärbara är att just batterierna brukar vara en svag punkt. 1:25-2:45 är inte så imponerade när den är ny

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-13 19:40
Ursprungligen av Erik_J:

Den är nog bra för en ynglig som är född i ett tv-spel eftersom det är ett stort grafikkort med tangenbord men mycke mer än så är det inte. Ett skolexempel på obalancerad konfiguration som är väldigt typiskt för pc-världen, lite minne och HD som en G3 iBook sen vill jag nog veta batteritiden om 2år den är dålig när den är ny och min erfarenhet av billiga bärbara är att just batterierna brukar vara en svag punkt. 1:25-2:45 är inte så imponerade när den är ny

Den om något är väl välbalanserad.

2 GB minne är lite?

100 GB är väl eventuellt snålt, men jag spenderar hellre pengarna på en extern disk och han kan väl konfigurera precis vad han vill ha så det var ju bara han som valde det för att det var han ville ha, lär inte kosta lika mycket extra att ta en annan storlek som det gör på Apples maskiner heller.

Hade G3 iBooks 100 GB hdd? Coolt ..

Nej, batteriet är kanske inte av fetaste modell, men å andra sidan får ju ingen 6 timmar i en macbook pro heller, sedan lär det ju vara lithium-jon eller än värre lithium-polymer i båda batterierna och det är ju en teknik som tappar kapacitet snabbt, det kan ju knappast Apple göra något åt såvida de inte har uppfunnit sina egna magiska batterier? (Vet inte om man har Ni-MH i bärbara men de skulle väl klara sig bättre, men har å andra sidan antagligen inte lika stor kapacitet ifrån början.)

Om jag minns rätt tappar Li-Jon-batterier 20% kapacitet per år eller något sådant? Och bör för att hålla sig i bästa skick hålla en lagring runt 40%, men hur ofta försöker man med det i en laptop?

Bara okunskap, som vanligt i försvaret.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-08-13 20:35
Ursprungligen av Hagge:

Den om något är väl välbalanserad.

2 GB minne är lite?

Bara okunskap, som vanligt i försvaret.

Jag låste på deras sida iwebshoppen där var det 512MB RAM och 40G HD och 6cell batterier, såg nu att dom snackade om en annan config

Ja batterier tappar 20%/år OM man har en lämplig tempteratur och BRA laddning. En del bärbara datorer äter batterier och nu snackar vi inte om något måndagsexemplar utan stora mängder datorer med olika användare som batterierna pajar väldigt snabbt på en del datorer och andrar fabrikat/modeller håller batteriet ypperligt. Så visst kan man bortförklara massa med okundskap men tyvärr så finns det kvalitetsskillnader mellan saker.

Kom igen nu, hacka inte för mycket på den bara för att den "kan" köra Windows. Linux (och OSX efter pill och olagligheter) lär ju också funka fint.

Ett 6-cells batteri var väl inte så hett, men slänger man in ett 9-cells eller kanske t.o.m 12-cells (om det får plats) så får man bra batteritid

Helt klart mycket dator för pengarna, skulle vara skönt om Apple kunde göra lite fler modeller

Låste ingen av er Zepto-fans Sweclocker tråden? Det klagas ju rätt mycket på datorn där och på grafikkortet m.m.m.m.m.

Det är ju som att jämföra två likvärdiga bilar, tex båda har 150 hk och 17" fälgar, båda är sedan och väger 2 ton men den ena bilen är av märket Toyota och den andra Jaguar. Båda bilarna tar dig fram lika fort men Jaguaren har en mycket mer genomgången design och en rad finesser som Toyota inte har. Båda tar dig fram men som sakt för den ena betalar du lite drygt 200k och för den andra drygt 500k

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-14 13:16
Ursprungligen av Simon Templar:

Låste ingen av er Zepto-fans Sweclocker tråden? Det klagas ju rätt mycket på datorn där och på grafikkortet m.m.m.m.m.

Nej jag orkade inte läsa hela, jag är ändå inte intresserad av datorn då jag inte skulle köpa en NY dator för att köra ett hack.

Zepto-fan vet jag inte inte om jag skulle kalla mig heller, pris- och hårdvarumedveten möjligtvis.

De brukar väl ibland klaga på zepto, vad som skulle vara fel med grafikkortet vettefan.

Ursprungligen av Erik_J:

Jag låste på deras sida iwebshoppen där var det 512MB RAM och 40G HD och 6cell batterier, såg nu att dom snackade om en annan config

Ja batterier tappar 20%/år OM man har en lämplig tempteratur och BRA laddning. En del bärbara datorer äter batterier och nu snackar vi inte om något måndagsexemplar utan stora mängder datorer med olika användare som batterierna pajar väldigt snabbt på en del datorer och andrar fabrikat/modeller håller batteriet ypperligt. Så visst kan man bortförklara massa med okundskap men tyvärr så finns det kvalitetsskillnader mellan saker.

På macrumors finns det ju folk som har en macbook eller macbook pro som håller laddning dåligt med, problemet med temperatur och att hålla runt 43% laddning eller vad det är gäller väl alla laptops. Skiter det sig får man väl köpa ett nytt batteri bara, det är ju ändå bättre än en ny dator.

Ursprungligen av Linus_J:

Det är ju som att jämföra två likvärdiga bilar, tex båda har 150 hk och 17" fälgar, båda är sedan och väger 2 ton men den ena bilen är av märket Toyota och den andra Jaguar. Båda bilarna tar dig fram lika fort men Jaguaren har en mycket mer genomgången design och en rad finesser som Toyota inte har. Båda tar dig fram men som sakt för den ena betalar du lite drygt 200k och för den andra drygt 500k

Trist bara att Apple medvetet levererar bilen med kvadratiska däck för att sedan sälja svindyra runda på platinafälgar, och det är ändå efter att du har betalat massor för färgen på lacken ...

Ursprungligen av Redglittercoffin:

En Mac är värd långt mer än summan av komponenterna och fortsätter vara det i flera år. En PC är just summan av komponenterna vid köpet, sedan sitter man där och känner hur den åldras. Till slut har man en värdelös plastbit som ingen vill ha, inte sällan med ett operativsystem som knappt fungerar.

Pojkrumsdiskussionerna på SweClockers kan vara charmiga men är så otroligt meninglösa för alla som inte byter grafikkort som vanligt folk byter strumpor. Jag vill inte trycka ner folk som bygger egna datorer, det är inte poängen. Jag menar bara att det finns en sorglig trångsynthet fokuserad kring enstaka komponenter utan hänsyn till ägarupplevelsen.

Silentpcreview är ett ställe som jag definitivt gillar, där folk som bygger tysta datorer inte sällan jobbar med musik och andra saker som kräver fullständig tystnad. Attityden på deras forum är också betydligt mer mogen.

Åldras inte macar då? Det är ju trots allt PC-maskiner. När Core Image kom tyckte jag att det var ballt att det använde gpun och grafikminnet massor, men varför ser då inte Apple till att det verkligen kan användas på sina datorer? När Core Image kom var man väl tvungen att ha grafikkort med stöd för shaders 2.0 och eventuellt med 64MB grafikminne med, eller var det 32? Och då hade de nyss sålt datorer med något kort som inte klarade av det (var det typ radeon 7500 eller så? FX5200 skall ju räcka)

Jag vet ju bara inte om jag skall lägga 4000kr mer för att få sinnesfrid, eller kanske tom 7100 för att få hög upplösning med.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-14 13:49
Ursprungligen av Hagge:

När Core Image kom tyckte jag att det var ballt att det använde gpun och grafikminnet massor, men varför ser då inte Apple till att det verkligen kan användas på sina datorer? När Core Image kom var man väl tvungen att ha grafikkort med stöd för shaders 2.0 och eventuellt med 64MB grafikminne med, eller var det 32? Och då hade de nyss sålt datorer med något kort som inte klarade av det (var det typ radeon 7500 eller så? FX5200 skall ju räcka)

Jag vet ju bara inte om jag skall lägga 4000kr mer för att få sinnesfrid, eller kanske tom 7100 för att få hög upplösning med.

Jag vet att du är extremt besatt utav grafikkort, du har varit ganska aktiv i de senaste macarnas grafikkortsdiskussioner, det känns som om du inte riktigt är målgruppen för Apple och att du alltid kommer tycka att deras val är felaktiga just därför. Sedan är du lite missinformerad också...

Det var ett 9200 som de nyligen levererat. Och att Core Image inte supportas i dessa är för att OpenGL 1.4 har gränsen på 9600 och 5200, 32MB.
Man kan ju inte begränsa sig för vad man hade igår, man ska blicka framåt. De kan ju inte skippa att använda Core Image bara för att de sålt datorer som inte klarar det. Du kan ju fortfarande utnyttja Core Image, men CPUn tar hand om det istället för GPUn.

Kritisk har man all rätt att vara, men att vara missnöjd med allt, då är det nog sig själv man ska syna.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-14 14:45
Ursprungligen av Sidde:

Jag vet att du är extremt besatt utav grafikkort, du har varit ganska aktiv i de senaste macarnas grafikkortsdiskussioner, det känns som om du inte riktigt är målgruppen för Apple och att du alltid kommer tycka att deras val är felaktiga just därför. Sedan är du lite missinformerad också...

Det var ett 9200 som de nyligen levererat. Och att Core Image inte supportas i dessa är för att OpenGL 1.4 har gränsen på 9600 och 5200, 32MB.
Man kan ju inte begränsa sig för vad man hade igår, man ska blicka framåt. De kan ju inte skippa att använda Core Image bara för att de sålt datorer som inte klarar det. Du kan ju fortfarande utnyttja Core Image, men CPUn tar hand om det istället för GPUn.

Kritisk har man all rätt att vara, men att vara missnöjd med allt, då är det nog sig själv man ska syna.

Oki, så var det nog ja, 7500 lät lite väl gammalt, men jag visste ju att FX5200 hade shaders 2.0 så.

Jag är inte "extremt besatt" :D, men vafasiken, när jag började läsa om tiger på den tiden satt jag ju o dreglade över hur intelligent det verkade att spara undan fönster, färdigrenderade texter och annat som texturer och sedan använda dem med hjälp av GPUn istället för att rendera om dem för varje gång. Men så snålar de med grafikminne så de inte kan spara undan lika mycket där!?! Varför då? Och så är det ju det där med att minnet antagligen hade kostat kunden typ 200kr mer att ha där ifrån början, men så låter de bli det bara för att kunna motivera att mellanmodellen överhuvudtaget existerar antar jag. Men visst klarar man sig väl på 128MB åtminstone om man bara kör på den interna skärmen och inte spelar.

Jag vet inte vad Apples målgrupp är, däremot är jag kanske inte deras idealkund, idealkunden skall väl bara vilja ha en smärtfri dator som gör det de vill och hålla käften (datorn då, inte kunden =P, men kunden får säkert göra det med ), problemet är ju bara att vi inte har samma uppfattning om hur en dator borde vara. Men jag hade ju samma problem med "märkesdatorer" förr med, jag har alltid förespråkat massa minne, över typ allt annat, men då skulle de snåla på minne minsann och trycka i 256MB till 2GHz cpuer osv, hur de nu resonerade där .. Sun brukade väl hävda att deras maskiner var så snabba för att de balanserade cpu, minne, disk, nät o allt till en o samma grej istället för att låta vissa saker halka efter. Men så kan man ju faktiskt bränna en skiva med 30x load på en sunmaskin utan att det går åt helskotta.

Klart de skulle ha med Core Image, och klart de skall utnyttja Core Animation, och klart de skall låta datorerna och operativsystemet utvecklas rejält. Men de kunde väl kanske planera lite och öka chanserna för att det fungerar bra i framtiden med.

Intressant med delen om OpenGL 1.4, antar att det är för att den kräver shader 2.0-hårdvara då, nya OpenGL vars specar nyss släpptes skulle ju kräva dx10-hårdvara, så där fungerar ju hd 2400 xt och 8600m gt bra iaf, och de gamla korten räcker ju inte till.

Jag vet inte hur mycket CPUn kan göra av det där faktiskt, av någon anledning vet jag att på ett hack utan ett shader 2.0-kort så fungerar inte rippleeffekten i dashboard eller docken, men den är ju inte så nödvändig, däremot fungerar inte heller exempelvis bildkorrigeringsfunktionerna i iPhoto, eller Pages, och lite annat. Jag antar att de fungerar på en riktig mac med äldre hårdvara så det kanske beror på något annat, men hur som helst verkar de ju utnyttja det om det finns.

Frågan är om det är värt sinnesfrid att offra 4000 till? Då slipper jag ju oroa mig iaf, men risken är ju att jag får ut väldigt lite för mina pengar istället.

Å andra sidan kommer jag säkert byta den interna disken till en hybriddisk, köpa 4GB minne någon gång i tiden, extern fw-disk osv, så blir ju en dyr dator i slutändan hur som helst och om den då varar lite längre så är det ju bra.

Edit:
Jag vet ju att 8600m GT ens med 256MB vram inte är något perfekt fartvidunder dock, och om man skall spela är det ju 8800GTS eller dylikt som gäller, och snart 9800, så av den anledningen är det kanske lite dumt att oroa sig med, men kommer jag verkligen köpa en stationär PC bara för att spela? Så viktiga känns inte spelen, men å andra sidan kostar den ju inte mycket mer än den där uppgraderingen... Men tänk om jag behöver det till annat då!?! Så svårt det där, de kunde ju bara gjort rätt ifrån början

Senast redigerat 2007-08-14 14:55
  • Medlem
  • 2007-08-14 14:22

Litet lustig jämförelse, eftersom Jaguar inte är så dyra längre samt att Toyota håller mycket högre kvalitet.

Ursprungligen av Linus_J:

Det är ju som att jämföra två likvärdiga bilar, tex båda har 150 hk och 17" fälgar, båda är sedan och väger 2 ton men den ena bilen är av märket Toyota och den andra Jaguar. Båda bilarna tar dig fram lika fort men Jaguaren har en mycket mer genomgången design och en rad finesser som Toyota inte har. Båda tar dig fram men som sakt för den ena betalar du lite drygt 200k och för den andra drygt 500k

En Mac är värd långt mer än summan av komponenterna och fortsätter vara det i flera år. En PC är just summan av komponenterna vid köpet, sedan sitter man där och känner hur den åldras. Till slut har man en värdelös plastbit som ingen vill ha, inte sällan med ett operativsystem som knappt fungerar.

Pojkrumsdiskussionerna på SweClockers kan vara charmiga men är så otroligt meninglösa för alla som inte byter grafikkort som vanligt folk byter strumpor. Jag vill inte trycka ner folk som bygger egna datorer, det är inte poängen. Jag menar bara att det finns en sorglig trångsynthet fokuserad kring enstaka komponenter utan hänsyn till ägarupplevelsen.

Silentpcreview är ett ställe som jag definitivt gillar, där folk som bygger tysta datorer inte sällan jobbar med musik och andra saker som kräver fullständig tystnad. Attityden på deras forum är också betydligt mer mogen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-14 14:50

Sedan vet du Sidde kanske att jag även är av den uppfattningen att om man ändå inte spelar så kan man ju alltid ta en macbook och få massor med dator för pengarna, nu verkar det ju iofs som att riktiga macmänniskor hävdar att MBP är bättre på andra sätt med, exempelvis för att den inte repas eller blir "smutsig" så lätt. Fast jag tycker att macbook borde ha ett lowendkort med 128MB eget minne för att kunna utnyttja core image och liknande fullt ut, så kunde macbook pro ha 256 eller kanske tom 512MB, sitter ju i zepton för 14000 så så dyrt kan det ju inte vara.

Sedan blev bärbara maskiner spelmaskiner?
När jag vill ha extrem spelprestanda plockar jag fram en tornmodell a 1 meter hög eller nåt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-14 16:02

Dyrt att bygga sig en speldesktop, med, iofs inte så dyrt i de här sammanhangen men ändå. Jobbigt också =P

Som sagt, om man inte skall spela räcker ju egentligen en macbook, nästan, men de kunde väl klämt i ett x2400 eller så i den med så ;D

Det ser ut som en trevlig maskin att köra Linux på. Modernt grafikkort, det önskar jag min MacBook hade.

Naturligtvis är Macarna elegantare och OSX ingår, och att man alls kan köra OSX är värt mycket. (Har den där andra firewire?) Däremot är värdet på iLife tveksamt, det är ganska sunkiga opålitliga lågkvalitetsprogram som inte är värda mycket. (Lättanvända för all del, det vore bra om bara innehållet var bättre.)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-15 12:15

Den saknar väl eventuellt firewire, o bluetooth, 802.11n wlan verkar den ju dock ha, saknar kanske sådan vad det nu heter nuförtiden, det som hette pcmcia förr ;D, expresscard? Också. Saknar säkert webcam med. Så visst är det lite skillnad och macen inkluderar med. Den har ju eventuellt inget som slår av disken vid stötar, belyst tangentbord, reglerar skärmens ljus eller någon magsafe heller.

Precis, jag har bara provat iphoto från ilife 06 men det är inte alls så bra som jag trodde att det skulle vara, picasa är ju bättre och det är ju (också, lite fel ordval) gratis.
Webuppladdningen i iphoto08 verkar ju schysst men det kräver ju .mac som Apple tar betalt för vilket jag tycker är lite illa, de kunde gott bjuda på det och ha det som ännu en anledning till att skaffa en mac istället. Själv tänker jag försöka sätta upp emulerad .mac med apache istället så det gör väl inte mig så mycket, men ändå. (Jag skulle tom kunna tänka mig att dela ut min .mac-tjänst med andra som inte heller vill betala 99 dollar per år för det ..)

Huuur som helst, jag vet inte om jag skall ändra min macbookproorder eller låta det vara den med 128MB, den skall väl inte ha skickats ännu så jag har väl ett par dagar till på mig att ändra mig... Men jag vill ju inte betala 4000kr extra bara för att jag får en jävla cpu jag inte vill ha, men frågan är ju om datorn överlever längre med det. Å andra sidan kan jag ju sälja den och ta en ny någon annan gång men då får jag inte lika bra rabatt och det blir en hel del att lägga emellan :/

Det mest störiga är att om jag tar mellanmodellen för att få 256MB grafikminne så kommer säkert nästa revision ha det även i billiga modellen =P, och så känns det som att man har lagt det i onödan eftersom de i slutändan har gjort rätt. Men problemet är ju att jag inte får rabatten om jag väntar till nästa revision, för den lär inte komma före den 27e oktober

Ursprungligen av Hagge:

Webuppladdningen i iphoto08 verkar ju schysst men det kräver ju .mac som Apple tar betalt för vilket jag tycker är lite illa, de kunde gott bjuda på det och ha det som ännu en anledning till att skaffa en mac istället.[/b]

Kan man inte (som i iPhoto 6) spara ut hela rasket som en mapp som man sen laddar upp på en webbserver? Kan inte tänka mig att man är tvungen att köra .Mac.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-22 19:39
Ursprungligen av star-affinity:

Kan man inte (som i iPhoto 6) spara ut hela rasket som en mapp som man sen laddar upp på en webbserver? Kan inte tänka mig att man är tvungen att köra .Mac.

Vore ju ruskigt schysst isf, gäller detsamma iWeb? (antar att det kan ladda upp överallt.)

Klurade på om nya iPhotouppladdningen krävde .mac eller inte, för som fotoalbum verkar det ju trevligt, även om scrollbaren i det där albumjoxet inte verkade fungera i camino (gick bara att växla en bild i taget)

Finns ju guider i att sätta upp sin egen .mac men den verkar stödja kalender, backup och om det var något mer, men jag undrade om det gick att få det att fungera med iphoto o iweb med. Iweb tvivlar jag iofs på att jag någonsin kommer kunna använda men iphotos webuppladdning vore ju smidigare än flickr.

Grymt trevligt att imovie kan ladda upp direkt på youtube hur som helst.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-01 11:01
Ursprungligen av Hagge:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7586626#post7586626
Znote 6625WD

"15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
NVIDIA® Geforce 8600M GT 512MB DDR2 (dedikerat)
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Inget operativsystem
Tangentbord Znote 6xx5W Grått SE
Miljöavgift
Rabatt 588,- ex. moms
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
100GB 7200rpm SATA Harddisk

Kalaset kostar ändock "bara" 10.963,32 kr."

Om bara Apple kunde speca sina maskiner så, drömma kan man ju alltid :(, surt

Möjligt att han skrev utan moms men ändå galet prisvärt, och precis som jag hade velat haft det

Nu har visserligen ZNote slängt in lite bättre grejjer i samma datormodell, men då går den för runt 10.000:- EXKL. moms. Är du säkert på att 10.963,32 kr inte är EXKL moms? För isåfall ligger ju billigaste Macbook Pro'n på runda 14.000:- EXKL moms.

1
Bevaka tråden