Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatiskt koppla upp mobilen till datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gillar Adressbokens funktioner tillsammans med mobil, smsa, ringa, svara etc. Dock tappar jag funktionerna varje gång jag lämnar datorn och måste komma ihåg att klicka på den lilla ikonen i Adressboken igen.

Tanken är att det borde vara en baggis att få ett Applescript att "klicka på den knappen" en gång i minuten tex som ett cronjob.

Nån med en aning om hur man gör?

Eftersom detta är ett pubertalt problem så lägger jag in en smiley.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-08-14 15:17

Prova programmet BluePhoneElite det kör jag med hemma... klockrent och många snygga inställningsmöjligheter.
Du kan tex köra applescript så fort någon ringer / du får sms / du lämnar datorn / du kommer i närheten av datorn. mm mm.

den plockar upp bild / namn ur adressboken när någon ringer och visar det på skärmen.

Det är inte speciellt dyrt ($20) (ca 140-150kr)... tycker absolut det va värt varenda öre.

Edit: den kan pausa filmer i VLC/Quicktime... eller musik i iTunes när någon ringer... sedan när du lägger på så kommer det automatiskt igång igen... grymm funktion som gjort flertal PC kompisar avundsjuka

Ursprungligen av kainen:

Prova programmet BluePhoneElite det kör jag med hemma... klockrent och många snygga inställningsmöjligheter.
Du kan tex köra applescript så fort någon ringer / du får sms / du lämnar datorn / du kommer i närheten av datorn. mm mm.

den plockar upp bild / namn ur adressboken när någon ringer och visar det på skärmen.

Det är inte speciellt dyrt ($20) (ca 140-150kr)... tycker absolut det va värt varenda öre.

Edit: den kan pausa filmer i VLC/Quicktime... eller musik i iTunes när någon ringer... sedan när du lägger på så kommer det automatiskt igång igen... grymm funktion som gjort flertal PC kompisar avundsjuka

Håller med dig om att det är ett bra program. Värt pengarna!

Har laddat hem två smarta script. Men jag vet inte vart jag ska lägga dessa script för BluePhone Elite!

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-08-16 12:07
Ursprungligen av gorancarlsen:

Håller med dig om att det är ett bra program. Värt pengarna!

Har laddat hem två smarta script. Men jag vet inte vart jag ska lägga dessa script för BluePhone Elite!

Provat att söka på forumet på BluePhoneElites hemsida?
http://mirasoftware.com/forums

Det trevliga med OS X är att man hela tiden hittar nya och roliga funktioner som man inte visste att de existerade. Rolig funktion som får credd hos PC-ägare.

Senast redigerat 2007-08-16 19:58
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 15:50

finns även ett gratisprogram som heter Proximity som du kan använda, kör ett applescript eller program då datorn känner att mobilen är inom eller utom kontaktavstånd..

http://hollington.ca/technocrat/?p=44

1
Bevaka tråden