Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hårddisk som passar till AirPort basstation?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa en ext. disk att koppla till Airport basstation. Skulle av estetiska skäl vilja hitta en disk som passar med AE basstationens design.

Någon som har något förslag på bra, snygg, passande och säker disk?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-11 11:14

Den nya airport extreme basstationen har ju samma storlek som en mac mini och till en mini finns ju massor passade externa hårddiskar. En sådan kanske skulle passa?

Ursprungligen av bolle:

Den nya airport extreme basstationen har ju samma storlek som en mac mini och till en mini finns ju massor passade externa hårddiskar. En sådan kanske skulle passa?

Låter bra, utan att råka låta lat men du råkar inte veta några exempel.

Tror inte Airporten och Mac minin har samma storlek.

edit:
tar tillbaka det, de är båda 16,5x16,5
kunde har svurit att jag läst någon beklaga sig över att de inte var det...

Ursprungligen av Hagelin:

kunde har svurit att jag läst någon beklaga sig över att de inte var det...

Tänker du inte på Apple TV?

Ursprungligen av Rickard A:

Tänker du inte på Apple TV?

Kan nog vara så, ja.

LaCie:

Jo Apple TV har andra mått.

Lacie verkar passa perfekt, dessvärre har jag något dåliga erfarenheter kring Lacie men man kanske har bättre tur med denna modell.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-13 23:34

Jag går i samma tankar och funderar på en modell som ovanstående La Cie som är stapelbar med airporten. Undrar dock om inte hårddisken stör airporten?

Funderar också på ev. surr från fläkt som kan störa. I och med att disken är kopplad till airporten som ständigt står på vill man ju ha en tyst hårddisk som inte fläktar och lever om för mycket...

Exakt en tyst disk är ett måste.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-08-14 09:03
Ursprungligen av draags:

Exakt en tyst disk är ett måste.

Tysta diskar är så jäkla överordnat i största allmänhet att vi borde starta en ny tråd på jakt efter marknadens tystaste externa diskar...

Jag e så trött på detta surr och skak som de flesta ger i från sig. Köpe en LaCie för ett år sen som både surrar som ett propellerplan och plötsligt för ngra dagar sedan fick ett smattrande ljud från den inbyggda fläkten. Bläää.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-08-14 11:17

Jag har en LaCie (som på bilden ovan) till min MacMini, 320 GB-modellen. Jag var också orolig för potentiellt störande oljud, och funderade/kollade/läste "reviews etc. länge innan jag vågade slå till. Men peppar, peppar är jag än så länge (har haft den cirka ett halvår) nöjd. Visst, lite fläktsus hörs i bland när man belastar den, men detta har jag inte upplevt problematiskt alls. Möjligen väsnas 500GB-modellen mer, att döma av några recensioner jag läst.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-08-14 12:07

Jag har 160GB modellen... kanske har skruvat på fläktlösningen sen dess.

Jag har 500GB-modellen (LaCie) och den kan till och från låta väldigt högt.. O_o
Men tycker att den låter mindre sedan jag för en tid sen ställde den en bit ifrån
Minin,så den står alltså inte under Minin längre..Ser inte lika snyggt ut, men...

Någon som har testat den här Iomega disken?

Jag undrar om det finns någon lika estetsikt tilltalande gigabitnätverksdisk att koppla in till airporten istället för att få upp överföringshastigheten en aning?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-15 14:00
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Jag undrar om det finns någon lika estetsikt tilltalande gigabitnätverksdisk att koppla in till airporten istället för att få upp överföringshastigheten en aning?

Inte så snygg med dioderna men ändå:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.116440

Jag såg den idag och tänkte "toppen, äntligen" men ett par sekunder senare fick jag se att den bara gick på 10/100, då kan man ju lika gärna köra USB2. Jag vet iofs inte om det är där begränsningen ligger eller om diskarna är för slöa för att mata ut en gigabit...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-08-15 14:37

Gillar i alla fall:

"• Whisper quiet operation..."

Låter lovande!

iomegan ligger på posten, ihop med nya minin
Återkommer efter provkörning i helgen, om ingen annan hinner före.

Ursprungligen av brakmaren:

iomegan ligger på posten, ihop med nya minin
Återkommer efter provkörning i helgen, om ingen annan hinner före.

Du får gärna berätta om ljudnivån.

Nu får du ta mina åsikter med en nypa salt.
För jag fick minin i går, så jag har inte så mycket att jämföra med.
Själva hd'n är tyst tycker jag. Vad som är iriterande är kanske inte så mycket
ljudvolymen som ljudet i sig. Låter lite som en FÖR liten fläkt utan lager.
Jag uppfattar ljudet som irriterande. Vad som är än mer iriterande är att mini'n
är gjord för att stå ovanpå. Men mär jag har mini'n ovanpå låter den än mer iriterande.
Ungefär dom att fläkten snuddar i chassiet.
Vore kul om fler kan berätta om dom har samma upplevelse, eller om jag bara haft otur.
Behöver en till HD, men skall nog prova en annan då.
Funderar på en av dessa ----
NewerTech miniStack v2
NewerTech miniStack v3
NewerTech miniStack NAS
---
Någon som har synpunkter på dessa ?

1
Bevaka tråden