Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 23:38

Hejsan!

Jag har en PowerMac G4 Mirrored Drivedoors 2003. Behöver nu trådlöst nätverk till denna och undrar hur jag skall gå tillväga. Begagnade Airport är ett alternativ, men ofta dyrt. Om någon vill sälja till ett rimligt pris så är det bara att säga till.

Annars hade jag tänkt mig att köpa ett nätverkskort från tredjehandstillverkare. Min fråga är då om det är någon som känner till hur detta funkar? Är det några kort som fungerar, och vilka? Trådlöst via USB är nog det som lockar mig mest.

Någon som har några tips?

MVH

Christoffer

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-14 09:07

Begagnade Airport kort kan vara tufft att få tag på.. (Eftertraktad vara till din maskin )
samt enkel att putta in,, skulle dock försöka köpa ett sådant för att minimera dina problem..

skulle nog tro att du får massa huvudvärk med andra kort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 09:27

Ceat,

Att bestycka ex.v. en PowerMac G4 MDD med trådlöst nätverk har varit på tapeten tidigare, varför jag rekommenderar dig att använda sökfunktionen här på 99mac?

I bl.a. denna tråd finner du vad du söker...

Lösningarna i den tråden ger dig PCI-kort med 802.11g-prestanda. Någon lösning med PCI-kort 802.11n-prestanda tycks inte finnas i när detta skrivs, men det lär vara på G...

Lycka till,

- Torkel

Senast redigerat 2007-08-14 10:52

Belkin kortet funkar bra. Har själv ett sådant i min MDD. Men däremot så köpte jag ett Netgear 311T kort och det funkar inte rakt av i macen, utan man måste köpa till ett program som fixar det. Kommer inte ihåg namnet på det, men söker du här om 311T-kortet hittar du det säkert.

Köp du ett Belkin 7001 pci-kort.

Ps. Starta aldrig två trådar om samma sak.ds

Du har ett PM

1
Bevaka tråden