Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För varmt ihopfällt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör nästan alltid min MacBook ihopfälld - med extern skärm, tangentbord och mus. Tror ni det är ngn risk att datorn inte kyls tillräckligt effektivt när den nästan alltid är stängd?

Testa prestandan?

Jag har köpt 2 GB i RAM till min MacBook. Tycker nog att det inte blev så stor skillnad mot tidigare 512 MB...

Finns det ngt sätt att testa prestandan så att jag ser om den fungerar normalt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 00:17

Att köra MacBooken ihopfälld ska inte vara något problem, den ska klara värmeutvecklingen.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-14 07:53
Ursprungligen av ettepostkonto:

Jag kör nästan alltid min MacBook ihopfälld - med extern skärm, tangentbord och mus. Tror ni det är ngn risk att datorn inte kyls tillräckligt effektivt när den nästan alltid är stängd?

Det som händer är att cirkulationen av luft försämras något. Vilket i sin tur gör att fläkten måste jobba lite hårdare för att hålla temperaturen nere. Detta borde naturligtvis resultera i att slitaget av fläkten ökas något jämfört med att köra den med locket öppet. Man säger visst också att ju högre medeltempen på processorn är ju kortare livslängd får den.

Vad det sen betyder rent praktiskt i fallet med stängt respektive öppet lock har jag ingen aning om. Bra cirkulation av luft är dock aldrig fel så jag kör min med locket öppet så mycket jag kan och kommer ihåg.

1
Bevaka tråden