Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOrdning - arbetsmoment

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ngn som kortfattat kan beskriva i punktform ordningen man jobbar i när man startar programmet?

1. starta programmet
2. skapa en ny artikel eller kund
3. skapa faktura.
osv

jag gissar bara nu, men någon som arbetat i programmet som snabbt kan skriva några rader?

Nu förstår jag inte riktigt vad ditt mål är.

Jag brukar starta programmet, lägga in uppgifterna för verifikationen och sedan klicka fram nästa. Om jag ska göra faktura så öppnar jag upp fakturahanteraren, klicka fram en adress från adressboken och skriver vad de köpt, eventuellt korrigerar de siffror som kommer in automatiskt.

Detta måste vara det undligaste inlägget jag svarat på:
Men jag gillar verkligen iOrdning!

Maila supporten om du har problem...

sitter o labbar med demovarianten, ville bara få ett humm om programmet

jensjakob.se:

När du öppnar iOrdning öppnas ditt kontoplan med mera?
Jag öppnar det enkla kontoplanet som följer med och testar lite. Sen när jag stänger ner programmet och öppnar igen så öppnas inte det enkla kontoplanet. det är bara tomt och namnlöst.

vet du vad det kan vara?

Svarar min egen fråga, då jag fick hjälp från forumet.
Man öppnar kontoplanet istället för programmet

Tänk din bokföring som en fil, inte som ett program... många andra bokföringsprogram är starkt ihopkopplat med sin data. Men iOrdning är som Excel, du öppnar din fil, ändrar och sparar den.

Ursprungligen av jensjakob.se:

Tänk din bokföring som en fil, inte som ett program... många andra bokföringsprogram är starkt ihopkopplat med sin data. Men iOrdning är som Excel, du öppnar din fil, ändrar och sparar den.

Vet inte hur länge du har jobbat med detta men. Kan man tänka den som en fil per år?
jag jobbarmen fil1 2007, sen 2008 jobbar man med en fil2 etc.

En fil kan innehålla flera räkenskapsår.

Okej.. Då ser jag iOrdning som snyggare Excel för bokföring då.. Antingen jobbar man i en fil och flera sheets eller flera filer en sheet

Det är lite korkat att ha olika filer för olika räkenskapsår, => allt i en fil tills man storknar. Det lär nog dröja länge innan man har skapat umpton megabyte ren text. Jag har precis ramlat över iOrdning, ser himla käckt ut.

Ja, jag har köpt iOrdning och det funkar prima.. har skapat lite demoföretag där jag kan experimentera lite innan jag fyller i mitt riktiga företag. Men den gör det den ska o det funkar prima.

/manne

Jag har checkat lite och just rapporter, gärna egna, verkar vara en svag punkt. Budgetfunktion verkar det inte ha heller.

Ursäkta om jag frågar, men vad skall du med budget till? Är det verkligen någon som använder sig av det?

1
Bevaka tråden