Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kostar .mac?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag funderar på att köpa en mac nu och då vore det smidigt med en .mac idisk lagring.

Nu kostar 10gig 99 dollar men vad kostar det om man vill ha mer lagring?

jag behöver 15gig i år men nästa år behöver jag 25gig

Tacksam för info.

mvh

Eric

Det största man kan ha är 30GB. Kostnader enligt följande:
20GB- 49,95EUR extra per år
30GB- 99,00EUR extra per år

Jaha.

Det var riktigt höga priser kan jag tycka.

På google får man 25 GB för 500 kronor per år

På .mac betalas då 1500 kronor för 20 GB.

Lite väl dyrt kan jag tycka eller?

Ursprungligen av ericdvd:

Jaha.

Det var riktigt höga priser kan jag tycka.

På google får man 25 GB för 500 kronor per år

På .mac betalas då 1500 kronor för 20 GB.

Lite väl dyrt kan jag tycka eller?

Du jämför väl inte Äpplen och päron? Vill du bara ha lagring finns många alternativ som är billigare än båda. Vill du åt alla .mac-funktionerna har du bara ett alternativ (apple).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-13 16:59

Du vet att mac.se inte har med .mac att göra förutom att det till viss del erbjuder liknande funktionalitet. .mac är en tjänst som apple erbjuder och är förhållandevis dyr om man bara ser till mängden data man kan lagra. Många tycker dock att integreringen med operativssystemet ( enkel sync iDisk etc etc) gör att det kan vara värt lite extra.

/thomas

  • Medlem
  • 2007-08-13 17:19

Billigare på Apple.com

Om man köper .mac på apple.com kostar .mac ca 680 kr (99,95 dollar)
Men på apple.se kostrat det ca 920 kr (99 euro)

Kan man spara lite pengar genom att köpa det på Apple.com eller kommer det automatiskt att dras 99 euro när de ser att man bor i sverige?

man sparar ju ändå ca 250 kr som man kan göra något kul för, eller?

Ursprungligen av Matto:

Om man köper .mac på apple.com kostar .mac ca 680 kr (99,95 dollar)
Men på apple.se kostrat det ca 920 kr (99 euro)

Kan man spara lite pengar genom att köpa det på Apple.com eller kommer det automatiskt att dras 99 euro när de ser att man bor i sverige?

man sparar ju ändå ca 250 kr som man kan göra något kul för, eller?

Som svensk kommer du betala i euro vartifrån du än beställer. Iofs stämmer inte det riktigt för på Applestore på nätet och butik betalar du i SEK 995kr.

Går att beställa från exempelvis amazon.com oxå.

Givetvis kan du köpa från amerikanska AppleStore... Jag handlar mina AppleCare därifrån, med mitt svenska kreditkort. Det blir en rejäl besparing. Dock måste du ha en amerikansk adress för att få fysiska prylar hemskickade. Hur det funkar med .mac vet jag inte, det är så dyyyyrt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-14 00:16

Capeman, hur gör du då? Skeppas grejerna till din kompis adress..? Och hur löser du frakten från Staterna till Sverige?

Jag har en c/o-adress hos min släkting, hon skickar grejerna. Som sagt, inga stora grejer jag har skickat på det sättet och oftast ihop med andra saker jag vill ha hemskickade samtidigt (M&Ms någon?). Jag brukar inte betala för frakten, utan ibland skickar jag prylar härifrån istället.

Detta fungerar ju bara riktigt bra om man har en nära bekant i staterna, som jag lyckligtvis har eftersom min hustru är därifrån. För övrigt brukar vi åka över ungefär en gång om året, och då passar man ju på att handla på sig en hel del.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-14 18:13

M&Ms.. Skittles.. Ben&Jerry's.. billiga Macar... du har tur du!

Ursprungligen av boris91:

M&Ms.. Skittles.. Ben&Jerry's.. billiga Macar... du har tur du!

Mmm... Skittles, Starburst, Jelly Belly... och Blue Bell som jag tycker är ännu godare än Ben & Jerry's. Och all god barbecue förstås.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-15 00:00

Jag känner mig lätt avundsjuk. Det går banne mig att köpa fler sorters amerikanska grejer i Ryssland än i Sverige!

Där finns M&Ms, Skittles och Mountain Dew för att nämna några stycken..

Det här är dock lite mer ontopic:

"Windows Live Hotmail ökar till fem gigabyte

Av Mikael Söderlind

Microsoft ökar nu det fria lagringsutrymmet för Windows Live Hotmail från två till fem gigabyte. Det nya utrymmet blir tillgängligt för användarna under de närmaste veckorna.

Den uppgradering som Microsoft gör med sin e-posttjänst innebär att de kan erbjuda mer lagringsutrymme än Google, men däremot betydligt mindre än Yahoo som inte har något övre tak för hur mycket man får lagra på sitt e-postkonto.

Google erbjuder i dag cirka 2,8 gigabyte med fritt utrymme. För 20 dollar extra kan det utökas med sex gigabyte.

Även de som använder Windows Live Hotmail kan köpa till fler gigabyte. Tio gigabyte kostar
14,99 dollar."

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.116348

Tror ni det kommer en retaliation från Google?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-15 00:26

Ben&Jerry's (Caramel ChewChew) köper jag på Konsum här i Sthlm (i innerstaden åtminstone). Finns nästan överallt - stan dräller av Ben&Jerry's. Föredrar dock Häagen Dazs - deras Vanilla/Caramel/Cockie slår allt. Extas. Trycker en nästan varje dag.
Häagen Dazs finns också nästan överallt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-15 15:19

Ben&Jerry's finns ju här, men inte alltid samma storlekar och inte alla smaker. Och definitivt inte samma priser..

Deras Ice Cream Bars finns det inte så många av heller.

Mmmmm M&Ms den gula påsen.

M&M's kan man också hitta här, men i löjligt små förpackningar och väldigt begränsade smaker... Saknar jordnötssmör t ex...

Hursomhelst. Jag ser flera funktioner som jag skulle ha nytta av i .mac, men priset är verkligen i överkant... Kanske om man handlade det från amerikanska Apple Store då, men frågan är om man vill betala det där varje år... Sen är det ju en jättegrej att byta e-postadress, i alla fall för mig. Tänk om man inser att man efter ett år inte använt .mac-funktionerna så mycket... Då får man byta tillbaka igen, och det är verkligen jobbigt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-08-15 22:04

Ja tusen spänn är jättedyrt men om man går ut och super upp samma pengar är de väl förvaltade.

Menar du att de är väl förvaltade om du super upp dem eller om du investerar i .mac?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-15 23:43

Onnyt var ironisk och menade alltså att tusen spänn inte är jättedyrt jämfört med andra saker man kan göra med pengarna, vilket antogs vara att spendera dessa på alkohol och supa sig full.

Va, vad säger du, var han ironisk?!?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-16 22:33

500:- per helg på krogen är väl inte ovanligt
Har jag fel ifall jag säger att det inte går att månadsbetala mac.se?
Tror det skulle kännas bra mycket lindigare att betala en månadskostnad istället för årsvis.
Eller tänkte jag på .mac nu?

1
Bevaka tråden