Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Safari 3 och e-leg

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 23:26

Är det bara jag som inte får Safari 3 att lira med e-leg?

Med Safari 2 hade jag inga som helst problem, men när jag nu skall logga in på en sida så händer det ingenting efter att jag har klickat på submit-knappen.

Om du vill göra ett snabbt test för att se om ditt e-leg fungerar, besök https://test.bankid.com/Login?action=authenticate

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-08-13 15:56

Vilket e-leg använder du?

SWEbanks e-lg fungerar inte för mig heller men det gjorde det o andra sidan inte i 2:an heller.
Kan det vara någon inställning i min dator som gör det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 16:18

Jag använder mig av ett e-leg som är utfärdat av SkandiaBanken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-13 16:32

Skandiabanken...

Jag kan inte ladda hem nytt inloggningscertifikat till min inloggning för Skandiabanken nu när jag har uppdaterat till Safari 3... Så det verkar ju vara en del problem när det gäller säkerhetscertifikat med Safari 3. Får hoppas att det kommer en uppdatering snart så jag kan logga in och så att man kan använda e-leg också!

Skulle någon hitta en lösning så var snäll och hojta till!

  • Superhjälte
  • 2007-08-13 16:36

Kan bekräfta att det inte fungerar med e-legitimation i Safari 3. Fick starta Firefox när jag skulle legitimera mig i går.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 17:27

Jag har varit i kontakt med organisationen som ligger bakom BankID (Finansiell ID-Teknik BID AB) och de har kommit fram till att anledningen till att det i skrivande stund inte fungerar med betan av Safari 3 är för att en funktion som heter LiveConnect ännu inte är implementerad.

Som tur är står dock den funktionen med på "Coming soon"-listan som presenteras på http://www.apple.com/safari/download/.

Jag har varit mer förvånad om det hade fungerat i betan.
Jag kommer inte använda Safari 3 förren den släpps skarpt innan dess förväntar jag mig att inget fungerar som det ska.

Men snyggt JohanB att du varit i kontakt med BankID då får vi hoppas att det fungerar när LiveConnect är inplementerat i Safari 3.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-31 16:53

Ej BankID med Safari 3.1

Jag har fått besked från Länsförsäkringar Bank att varken FireFox 2.0.0.13 eller Safari 3.1 fungerar vid skapande av nytt BankID. De rekommenderar Safari 2.x. Tyvärr har jag ingen möjlighet att byta tillbaka till 2:an efter senaste Sofware Update.

Samma här, fast jag har Sparbanken Finn. Fast för mig fungerar Firefox 2.0. Konstigt. I vart fall står det på sparbanken finns sida att de håller på att verifiera med safari 3 så jag antar att det är på g.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-04 19:38

Får varken Safari 3 eller FF 2.0.0.13 att funka med Handelsbanken och min PC.
Riktigt eländigt att behöva öppna Explorer för detta.

På macen lirar det bättre med FF.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-10 10:42

Lf Bank har nu lämnat Safari till förmån för FireFox 2

Hos Länsförsäkringar Bank laddas numera en programvara "Personal" ner på din Mac för installation av nytt BankID. Hanteringen av BankID kan endast ske via FF 2.x.x.x. Jag hade problem i början när web-fönstret angav "EJ OK" för nedladdningen, trots att programmet "kommit hem" och startats. Dock, efter att ha loggat ur och in igen och begärt nytt BankID (med programvaran "Personal" öppen), fick jag äntligen begäran om namn (token) samt lösenord och jag har nu mitt ID. Har rapporterat detta "fel?". Observera att banken utvecklat rutinen för MacOS-X samt dessutom arbetar med en programvara för Linux som ännu inte är släppt.

1
Bevaka tråden