Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Man tatuerar "Blue Screen of Death" meddelande

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter att någon taturerat in Zune-loggan på armen följer fler idioter:

http://www.engadget.com/2007/07/28/man-gets-bsod-message-tattooed-on-his-arm/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 12:15

Jösses så idiotiskt alltså. Han kanske gaddar in "404 Error" i pannan också... Ska man gadda sig så ska det vara ur ett konstnärligt aspekt, tycker jag.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-07-28 12:27

För han kanske det där är konstnärligt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-28 12:45

Så fånigt av ER att kalla det idiotiskt! Precis som ortner säger, kanske det är skitcoolt för han.

Jag tror säkert det där kommer kännas helrätt om tjugo år

"Det var ett slags meddelande som visades på datorerna förr - ja för jättelänge sedan!"

Tänk dig att ha ett felmeddande från COBOL-baserade datorer från slutet av 60-talet intatuerat idag på en 55 åring. Skulle ju kännas jättehett

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-07-28 15:03
Ursprungligen av Björnström:

Jag tror säkert det där kommer kännas helrätt om tjugo år

"Det var ett slags meddelande som visades på datorerna förr - ja för jättelänge sedan!"

Tänk dig att ha ett felmeddande från COBOL-baserade datorer från slutet av 60-talet intatuerat idag på en 55 åring. Skulle ju kännas jättehett

Precis, undra hur många gånger han kommer att få frågan!

VAD TÄNKTE DU?

// MacxD

Känns nog hetare än en tribal på en 55-åring, som det snart kommer krylla av.

Tycker det var fräckt, blev ett gansk snyggt mönster från håll.

En switchares bekännelse...?

Jag säger som Homer:

-Where's the "Any" key?

jag som har brinnande däck tatuerat över hela bröstet och 4 armad robot som skjuter dödsstrålar ur ögonen på armarna, namn på nära och kära och bil siluetter osv ser direkt det roliga i det här

fattar precis grejen... har inte en tatuering som någon annan har jag iaf det tror jag inte han har heller.... inte på det sättet iaf

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-28 18:24

Björnström, vad är dealen med dig och tatueringar? Först rapporterar du om Zune, och nu kommer det här..

Vill inte ens tänka på vad du kommer att posta om härnäst

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-07-28 22:26

Kan han inte gå hela vägen och... hänga sig?
*skrattar åt min egen underfundighet*

Ursprungligen av Snooze:

Kan han inte gå hela vägen och... hänga sig?
*skrattar åt min egen underfundighet*

Skrattade gode länge åt den där, och då är jag ändå nyvaken (vilket vanligtvis betyder "mindre lättroad")

  • Medlem
  • 2007-07-29 02:56

Jag var med om nåt kul för nån månad sen. (Kanske finns tom denna person här, vem vet.) Var inne i en butik som skulle stänga. Snackade med killen där om olika produkter och helt plötsligt gled vi in på mac. Ofta är man beredd på att få höra nåt med "öhh, mac är skit" eller liknande. Dock inte här. Killen visar en svartgrå intatuerad applelogo i nacken tror jag det var. Det var verkligen ett ögonblick av respekt Apple for life!

  • Medlem
  • 2007-07-30 03:33

att tatuera in ett varumärke är f*n det sista jag skulle göra. jag tycker den här tatueringen var stencool, iaf. nörderi på hög nivå. i like.

Ursprungligen av garp:

att tatuera in ett varumärke är f*n det sista jag skulle göra. jag tycker den här tatueringen var stencool, iaf. nörderi på hög nivå. i like.

jaja... jag har Apples regnbågsäpple taturetat på vänster arm sedan 1997 eller nåt...
Exakt modellerat efter det klistermärke som följde med innan de la i vita...

Tack vare att det var i "gay-färgerna" har man fått förslag i offentlig dusch...
Spännande...

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-07-31 22:37
Ursprungligen av Goflorp:

jaja... jag har Apples regnbågsäpple taturetat på vänster arm sedan 1997 eller nåt...
Exakt modellerat efter det klistermärke som följde med innan de la i vita...

Det vill vi se bild på..

Vad sägs om den här:

den sista där var najs. motivet var coolt men färgerna kunde ha varit bättre. helt klart mycket bättre. eller ja.... linjerna på de mindre objekent kunde oxå ha varit mycket jämnare.

tatureringar är inget konstigt

Intressant att du väljer att kalla dom för idioter Björnström; personerna i fråga kanske skulle säga detsamma om en datornörd som dig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-06 17:57
Ursprungligen av Mannys bone:

Intressant att du väljer att kalla dom för idioter Björnström; personerna i fråga kanske skulle säga detsamma om en datornörd som dig?

Tror jag inte en sekund på. Herr Björnström är en entreprenör inom databranschen och måste därmed kunna mycket om datorer, mjukvarulösningar och servar.

Människorna som tatuerar in skumma meddelanden på armarna däremot gör det bara för att skapa uppmärksamhet, och att dom är "idioter" kan jag försäkra dig om att många skulle hålla med om.

Men att kalla någon för en idiot för att han har kunskaperna som behövs för att driva en viss verksamhet är ju ganska dumt. Eller ungefär lika smart som att kalla en fysiklärare för nörd, eller att säga till en litteraturprofessor att skaffa ett liv.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-06 18:07
Ursprungligen av boris91:

att säga till en litteraturprofessor att skaffa ett liv.

Är det verkligen dumt att säga det?

Ursprungligen av boris91:

Tror jag inte en sekund på. Herr Björnström är en entreprenör inom databranschen och måste därmed kunna mycket om datorer, mjukvarulösningar och servar.

Människorna som tatuerar in skumma meddelanden på armarna däremot gör det bara för att skapa uppmärksamhet, och att dom är "idioter" kan jag försäkra dig om att många skulle hålla med om.

Men att kalla någon för en idiot för att han har kunskaperna som behövs för att driva en viss verksamhet är ju ganska dumt. Eller ungefär lika smart som att kalla en fysiklärare för nörd, eller att säga till en litteraturprofessor att skaffa ett liv.

Ok, tänkte ett tag vad jag skulle kunna svara på ditt inlägg men kom fram till att det var för dumt att ens bry sig.

om ni vill se mer konstiga tatureringar är det bara att gå in på
www.bmeink.com under user tattoos and stories... där finns det att titta på kan jag lova

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 18:29
Ursprungligen av Björnström:

Efter att någon taturerat in Zune-loggan på armen följer fler idioter:

http://www.engadget.com/2007/07/28/man-gets-bsod-message-tattooed-on-his-arm/

Herregud vilken idiot!

nu kommer det till den där saken att man skall respektera andra människor och deras val/livsverk.....

jag har tidigare fått tillsägelsen att jag inte får uttala mig negativt eller tycka att Ingmar Bergman är en idiot här på 99.se ...... jag ser inga tillsägelser om att man inte får uttala sig negativt om tatuerade människor ? det kanske är helt okej att nedvärdera människor för att det är annorlunda här ?

jag som vältatuerad tar illa upp av uttalanden av liknande ton som begås i den här tråden, idioter är vi inte som tatuerar oss. vi har bara valt en annan väg än ni "unika" mac människor som är så jävla pålästa och propra.

tycker inte att ni ska kasta sten i glashus.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-08-13 09:37

Jag håller på att gadda mig med motiv från vikingatida bildstenar, någon som vill kalla mig något?

Ursprungligen av MatsOlov:

Jag håller på att gadda mig med motiv från vikingatida bildstenar, någon som vill kalla mig något?

Viking?

ja som sagt...... den här diskussionen går inte att hålla på en vuxen nivå så jag tycker mest att den kan stängas.

tatueringar är för helvete bara annan färg på huden.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-13 18:58
Ursprungligen av riseabove:

ja som sagt...... den här diskussionen går inte att hålla på en vuxen nivå så jag tycker mest att den kan stängas.

tatueringar är för helvete bara annan färg på huden.

Jösses ja.
Om man tatuerar sig vid 20 års ålder så kanske man ångrar sig när man är 40.
Tatueringar tenderar också att bli sunkiga med tiden.
Den kan vara OK med nån liten diskret grej. Men folk som tatuerar sig med drakar och fanstyg över hela kroppen, ända upp på halsen, har jag svårt att förstå.
Vad vill man visa med med det?
I mina ögon att man är korkad.
De man ser med massor av tatueringar är ofta kriminella, eller motorcyklister med fula västar dekorerade med sydstatsflaggan och djävulen med mera.
Allra oftast är det (inte alltid) lågutbildade människor med en snedvriden bild av verkligheten. Ofta är det medlemmar av s k motorcykelklubbar som låtsas vara tuffa för att de lever utanför lagen. Eller perversa typer med sexuellt avvikande beteende.
Många har stora biffiga kamphundar också. Ett annat vanligt attribut är rakat huvud.
Fenomenet tatueringar hänger ofta ihop med olika slags kroppsutsmyckningar, s k piercings, som är metallskrot fastsatt på olika ställen på kroppen. I ansiktet, i öronen och ofta i könsorganen.
Hur klokt verkar det?

Idiotiskt IMHO.

<nu fick ni lite fördomar att bita i>

Bevaka tråden