Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formler & Ekvationer i Pages '08?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-12 22:10

Laddade precis ner iWork '08 och blev direkt förälskad, äntligen något som kanske kan ersätta katastrofen som går under namnet Office 2004. Tänkte bara kolla om någon vet om man kan skapa och redigera formler och ekvationer (skapade i Microsoft Equation i Word) i Pages? Den kan importera dem men trots ivrigt klickande och högerklickande har jag inte hittat nåt sätt att redigera dem. Nån som vet?

Sen måste jag ju säga att Proofreading är en grymt användbar funktion! Den ökar ju kvaliteten på mina dokument ett par steg (är det jag som är sen till festen eller är det här nytt med iWork 08 btw?)

Finns inte i äldre Pages och har ej hittat något sådant i nya, så mitt svar blir - tyvärr, nej.
Det finns lösningar ihop med Pages, här är en text om det:
http://www.uoregon.edu/~noeckel/Pages.html

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-13 00:07

Tja, faktum är att jag redan har LaTeXiT installerat så det verkar vara ett bra (faktiskt nästan bättre) alternativ. Tack för påminnelsen!

EDIT: Vet du om man kan ge LaTeXiT ett kortkommando så man slipper gräva runt i Services menyn varje gång man skriver en formel? Och är det sedan kompatibelt med Office?

Senast redigerat 2007-08-13 00:19
1
Bevaka tråden