Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har, efter den senaste uppdateringen av Airport Extreme, haft ett lite småjobbigt problem. Ibland (verkar vara ganska slumpartat) så slutar internetuppkopplingen att fungera och MBP:n tappar kontakten med hårddisken. Detta löser sig när jag stänger av airporten och sätter på den igen. Hur ska jag göra för att fixa detta?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-12 09:59

Jag vet inte själv, för jag drabbas då och då av samma fenomen. Och detta trots att jag använder mig av den prioriterade listan som ska göra att MacBook Pro:n ska ansluta till samma basstation igen efter tex vila.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-12 18:57

Det fanns tidigare en bugg som påverkade trådlösa nät efter det att Apple skickade en uppdatering, detta löstes lätt genom att man tog bort nätet ur listan över kända nät och la till den igen. Detta eftersom Apple ändrade lite på hur listan funkar.

Testat detta?

Ursprungligen av ntity:

Det fanns tidigare en bugg som påverkade trådlösa nät efter det att Apple skickade en uppdatering, detta löstes lätt genom att man tog bort nätet ur listan över kända nät och la till den igen. Detta eftersom Apple ändrade lite på hur listan funkar.

Testat detta?

Ska testa detta, men hur gör man? Alla tillgängliga nätverk kommer ju upp i airportmenyn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-12 19:42

Under system inställningarna och nätverk har du listan som OS X går efter om du väljer din airport anslutning

1
Bevaka tråden