Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HEjsan, efter jag uppdaterade min macbook med diverse uppdateringar från apple så böjade mitt internet krångla, routern och internet jag hade konfigurerat innan funkar inte nu.

Och när uppdateringarna var installerade och datorn skulle startas om så startades den om, 2 gånger. är det vanligt?

Jag kom alltså inte in på datorn, utan den stannade med bildskärmen som visade en apple logga och att den tänkte, sen startades den om och allt va kanon, utom nu då internet. ?

Tack.

Så, du kommer in i datorn nu men inte ut på internet? Har du fått ip-adress, kan du pinga routern? Kan du logga in på routern och se om den har access till internet?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-08-12 14:36

Samma problem med min iMac. Jag instalerade om systemet och gjorde alla uppdateringar som progamuppdatering hittade. Allt krånglade igen och vissa program tog flera minuter att starta upp. Internet gick inte heller att komma ut på. Efter ytterligare en ominstalation struntade jag i att uppdatera programvara och nu rullar allt fint.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-12 14:47
Ursprungligen av _pojke:

HEjsan, efter jag uppdaterade min macbook med diverse uppdateringar från apple så böjade mitt internet krångla, routern och internet jag hade konfigurerat innan funkar inte nu.

Kan du precisera dig lite mer?

Ursprungligen av _pojke:

Och när uppdateringarna var installerade och datorn skulle startas om så startades den om, 2 gånger. är det vanligt?

ja, det har varit några uppdateringar på sistone som har krävt dubbel omstart. Det brukar framgå av dokumentationen till varje uppdatering. Som du brukar läsa...?

Ursprungligen av _pojke:

Jag kom alltså inte in på datorn, utan den stannade med bildskärmen som visade en apple logga och att den tänkte, sen startades den om och allt va kanon, utom nu då internet?

Ja, som jag berättade om ovan så finns det vissa uppdateringar som gör så. Att det sedan finns något som slutar fungera beror nog på att du initialt har varit tvungen att göra en något felaktig inställning för att kompensera för en bug. När den buggen sedan rättas till har du en (klockren) felaktig inställning som mycket väl skulle kunna få (tex Internet-anslutningen) att sluta att fungera.

Det är väldigt roligt att folks [iI]nternet slutar att fungera. För då skulle hela världen märka det troligen. Det har skrivits liknande kommentarer i andra trådar med samma påståenden...

Jag löste det ialf... jag startade manuellt om igen.. nu funkar det !

Om något inte funkar som det ska, steg 1=starta om

1
Bevaka tråden