Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa/nollställa hyperdraw?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur nollställer man hyperdraw så att inga automationer förekommer någonstans?

Jag vill nämligen återställa hela min mix och börja från början..

Mvh Micke

Vilket j*vla skitprogram... jag "hatar" Cubase, men det spöar ju skiten ur Logic Pro..

Om ingen vet hur man nollställer automation och hyperdraw så kastar jag logic boxen ut genom fönstret!

Ursäkta min arga ton men deadlines måste följas och när något tar 1000 ggr längre tid än det bör göra så blir man lite småstressad..

Mvh / Micke

Jag vet inte hur man gör, men prova att söka igenom PDF manualen så är jag säker på att det står där.

Hoppas det löser sig
/Rob

Edit: Eller man kanske inte får PDF manualer till Mac? Jo, eller?

Omvandla alla HyperDraw (Object Based Automation) till Track Automation och sen Delete All Automation Data For All Tracks eller något sådant.

Kan ju spara en backup av låten för säkerhets skull så du kan återställa om något skulle gå åt skogen.

Inte riktigt återställd, men om du markerar automationen(alla punkter) och deletar så nollar du ju. Dock så är den i botten dock och inte på 0VU så du får dra upp den första.

Det finns en hotkey där du får upp ett fönster med alla automationer där de ligger som regioner (Tror att det är "." eller ","). Sen tar du bara bort alla and you´re good to go again.

F ö är det lite onödigt att skylla din okunskap på ett "skitprogram". Se till att du kan din progamvara när du har deadlines istället.

Det är inget problem för mig att du slänger ut Logic genom fönstret, kanske det tom är rätt för dig att göra det?

1
Bevaka tråden