Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blinkande frågetecken när jag startar datorn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När datorn ska startas så kommer en blinkande mapp med ett fråge tecken upp. Felsökningen i manualen säger: starta med alt tangenten nere eller starta med os x cd´n och tryck på c, men tyvärr inget funkar!

Någon som har lust hjälpa mig?

Kunde starta med skivan sen men väl där hittar inte diksverktyget min hd, kan inte välja hdn från startskivan menyn eller göra en ny installation av os x efter som hd inte finns där.
Detta tyder väll på att hden är stendöd?! datorn är självklar en månad för gammal för garantin, nogon som har haft samma problem och vat vad apple säger?

Det verkar som din HD har dött, ja. Vad har du för Mac? Modell alltså?

En macbook vit. hur ska man få över datan, känns inte så kul att skicka iväg den

Om din HDD är död så är det väldigt svårt att få ut data ifrån den.

I en annan tråd snackades det om ett program som heter disk warrior. Jag tänkte ge det ett försök men problemet är att datorn vill inte mata ut osx skivan! Kan man tvinga ut den?

Du menar cd/dvd-skivan med OS X? Om man startar om datorn och håller musknappen nedtryckt under uppstarten, brukar optiska enheter matas ut. (Vet dock inte om det gäller alla modeller.)

1
Bevaka tråden