Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var laddar jag ner DVD Player 4.5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Jag har på något sätt deletat bort min DVD player. Jag försökte hitta den på www.apple.com men det verkar som om där bara finns en uppdatering att ladda ner. DVD Player 4.6. Jag försökte hitta den på min Tiger installations cd, men jag fann ingenting där. Vad skall man göra?? Måste man installera hela Tiger igen eller? Kommer allt som jag har i datorn att raderas bort vid en ny installation?

Tack på förhand

Markus

PM-a mig din mailadress så kan jag skicka över programmet.

På installationsskivan går du till mappen System/Installation/Packages. Markera Essentials.pkg, ctrl-klicka och välj att visa paketets innehåll. Där finns en fil som heter Archive.pax.gz. Det är arkiv. Kopiera den till någon mapp du kan skriva till och dubbelklicka på den för att packa upp den, vilket resulterar i mappen Archive. I den går du till mappen Applications, och där ligger DVD Player 4.5 som du kan kopiera till programmappen.

Tack tack Marcus. Det här skulle jag aldrig ha fixat själv

Finns det verkligen inget lättare sätt att få tillbaka förlorade program som finns på installationsskivan?

  • Medlem
  • 2007-08-11 17:41

Det finns programvara som gör det där. Sök på99.se så finns det säkert trådar om det.

1
Bevaka tråden