Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Attach file, hitta fil i Findern

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Vetitusan hur jag ska förklara detta, men ibland är det extremt svårt att hitta filer i Findern. Ett typiskt exempel är när jag till exempel vill attacha en fil till ett mejl på gmail.

I exemplet så är det rätt lätt att ta browse. skrivbordet och sen välja filen. Men säg att jag har finder fönstert öppet och filen jag vill ha med där, kan man dra den på något sätt in i text rutan? eller få exakta "location" av filen för att klistra in i attach rutan?

Känns bara onödigt när man har filen framför sig i finder rutan att behöva klicka attach, bläddra runt och hitta filen.

Så något förslag eller idé hur jag löser detta?

Nu använder jag inte Google Mail, men den generella principen är att om du har en öppna/spara-dialogruta så kan du dra in en annan fil/mapp i den och du förflyttas då till den.

Prova med andra ord att välja "bläddra"-knappen och se om du kan släppa filen i dialogrutan som visas. Det kan hända att det inte går med en webbdialogruta, men prova i något vanligt program så att du förstår principen

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-10 23:32

Om det är bara Gmail du syftar på så testa MailPlane:
http://mailplaneapp.com/beta/index.html

1
Bevaka tråden