Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkortsbugg? Streck på skärmen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu i några dagar sett streck av olika färger på skärmen. De kan uppkomma lite när som helst och kan försvinna om jag gör något med t.ex ett öppet fönster. Det verkar vara nån form av uppritningsfel. Oerhört irriterande. Någon som vet något om detta?

snääällla! Är det ingen som har ett tips?

Är väl något fel på grafikkortet, det händer ibland. Har du tur är det bara att installera om systemet, har du otur är det hårdvarufel.

  • Medlem
  • 2007-08-10 18:28

Är de borta varje gång du startat om datorn? Jag fick själv ett lodrätt sådant streck på min iBookskärm.

Resultat:

Fick skärmen bytt på garantin och har inte varit med om det igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-10 21:43
Ursprungligen av daniel1210:

Jag har nu i några dagar sett streck av olika färger på skärmen. De kan uppkomma lite när som helst och kan försvinna om jag gör något med t.ex ett öppet fönster. Det verkar vara nån form av uppritningsfel. Oerhört irriterande. Någon som vet något om detta?

Jag har varit med om att safari om man har en väldig massa flikar uppe samtidigt som man skrollar i en och den laddar info i andra inte hinner/kan rita allt så får man en grå rand eller så på den sida som man har uppe och skrollar i, men den försvinner om man skrollar så den kommer utanför bild och sedan åter igen.. (jag har en mapp med alla nyhetssidor i, en ~15st som jag öppnar samtidigt med "Open in tabs" då kan detta uppstå).

så, lite funderingar är, färg är den grå eller är det en störning med en massa färger, ser ut som om den har flera på dina bilder? Sträcker den sig över hela skärmen eller är den bara inom ett program ex safaris fönter eller så, och kan du flytta på den genom att ex skrolla i ett program eller är den fast på skärmen oavset vad som du gör?

Nu har jag fått samma problem på min splitternya MacBook Pro, kasst =(
Någon som vet hur länge det kan ta att få panelen utbytt, jag behöver verkligen datorn för studierna/arbete?

1
Bevaka tråden