Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batterikapaciteten hoppade från ca 90% till 56% över en dag

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-08-09 14:19

Åkte in till stan och hade suttit och skrivit ca en timme när jag ser att batteri-indikatorn visar rött. Konstigt tyckte jag eftersom batteriet var fullt när jag började. Jag tar fram Dashboarden och kollar iStat pro och den säger battery health 56%. Jag har haft datorn sedan i november förra året och healthen har sakta krypit ner och sist jag kollade var den fortfarande över 90%. Jag tankade ner coconutBattery och de bekräftar. Jag har provat att kalibrera batteriet enl Apples guide men det hjälpte inte. Batteriet är inte misskött på något sätt och har bara haft 52 cykler. Vad göra?

Datorn är en MBP c2d med 2.16GHz och 1GB RAM.

Du är inte den första att fråga:
http://www.apple.com/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Ring Apple så får du ett nytt.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-16 19:14

Nu har det hänt igen ...Va e det för jävla skitbatterier Apple tillhandahåller?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 09:41

Är väl Sonys batterier som apple använder sig av tror jag. Jag har Sony i min MBP i varje fall.

Hur som helst så är det inte bara Apple som har dessa problem, utan alla som använder de har effektiva Litium-batterierna. Jag tror det kommer ta ytterligare nåt/några år innan tillverkarna lär sig utnyttja dem till fullo och allt rullar ok.

1
Bevaka tråden