Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Need for speed! Fusion vs Parallels

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-08 10:59

Jag har tidigare testat att köra AutoCad LT installerat på min WindowsXP/BootCamp disk genom Parallels 2.5 på min MBP 2.16 Intel Core Duo
Hastigheten är verkligen på gränsen för att kunna jobba professionellt. Nu har det blivit BootCamp rakt av.

Hur ska jag göra för att få lite högre hastighet och slippa boota? Hur är bäst att installera?

1. Parallels 3.0 med bootcamp
2. Parallels 3.0 utan bootcamp
3. VMware Fusion med bootcamp
4. VMware Fusion utan bootcamp

Vilken är den optimala installationen för att få FLOW?
Alla goda råd mottages tacksamt!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-09 09:37

Som du säger så kanske du borde prova // 3.0 istf // 2.5. Men Fusion verkar inte vara ett sämre alternativ heller, då jag roade mig med att installera openSUSE parallellt i båda på min MacBook Pro CD 2GHz.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-09 10:49

1.) Att köra tunga grafiska applikationer genom att emulera Direct3D / OpenGL via OSX är en riktigt DÅLIG idé - Du kommer aldrig få bra prestanda. Om du vill ha bra prestanda får du antagligen: 1.) boota om till windows 2.) Köpa en extra PC

2.) Att köra en VMWare eller Parallells med något som du kallar "Bootcamp" existerar inte. Boot camps drivrutiner har du ingen som helst nytta av i någon av dessa, inte heller att installera windows via bootcamp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-09 11:06

Precis. Om du läser andra trådar så framgår det där (också) vid liknande frågeställningar att du kör antingen Bootcamp eller Parallells/Fusion, men inte samtidigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-09 13:43

Ok! Får läsa på mer tror jag. Kanske är jag lite ovan vid terminologin...

Men att använda bootcamp-partionen genom parallels eller fusion så som båda programmen hävdar att de klarar är alltså ingen bra idé?

Om jag inte missförstår er helt är det bättre att göra en helt egen virituell PC i parallels/fusion än att använda min bootcamp partion?

Fusion ska ju klara 3D grafik bättre än parallels?
Får testa fusion själv först tror jag...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-09 18:28
Ursprungligen av JesperE:

Ok! Får läsa på mer tror jag. Kanske är jag lite ovan vid terminologin...

Men att använda bootcamp-partionen genom parallels eller fusion så som båda programmen hävdar att de klarar är alltså ingen bra idé?

Om jag inte missförstår er helt är det bättre att göra en helt egen virituell PC i parallels/fusion än att använda min bootcamp partion?

Nej, det var inte riktigt det som vi sa. Vi påpekade bara att du kör antingen Bootcamp eller Parallels/Fusion - bara inte samtidigt. Däremot är det inget som hindrar dig från att låta Parallels använda sig av den installation som finns på en separat partition (=bootcamp-partitionen).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-09 13:58

Jag skulle aldrig släppa in Parallels i min BootCamp-partition. Litar inte på deras Tools eller sätt att "smyga in saker" i Windows. Hålller min BootCamp helt "ren".

  • Oregistrerad
  • 2007-08-10 01:06
Ursprungligen av Wire:

Jag skulle aldrig släppa in Parallels i min BootCamp-partition. Litar inte på deras Tools eller sätt att "smyga in saker" i Windows. Hålller min BootCamp helt "ren".

Där har du något fel. Jag har kört VMware enda sen företaget bildades, använder det mycket på jobbet för att sätta upp testmiljöer. VMWare Tools är bra och en nödvändighet för att du ska få någon typ av 3d accelration i överhuvudtaget.

Däremot är det inte klokt att låta två miljöer dela partitation, oavsett om det är OSX eller Windows!

1
Bevaka tråden