Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alltid nyaste mjukvaran vid köp av mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för mig att apple har någon typ av garanti som säger att man ska få med nyaste operativet och även övriga applikationer (t ex nyaste ilife-paketet) då man köper en ny mac. Jag har ett ännu svagare minne av att jag hört att det även gäller för kommande versioner som kommer fram till 90 dagar efter köpet. Är det någon här som vet mer om hur det ligger till med sådant?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 19:27

De kommer alltid med det senaste släppta (viktigt) versionerna av OS & applikationer som kommer med, så du kommer inte få Leopard på nya iMacen

Frammåt 90 dagar har jag inte hört något om, dock brukar man kunna få nästa version till starkt rabbaterat pris om man nyligen köpt den tidigare versionen.

ex. http://www.apple.com/ilife/uptodate/

Jag köpte en ny macbook pro 7:e augusti.. så då borde jag iaf få ilife8 enligt den där sidan.. om det inte vore för den här fulingen:

"Qualifying Apple systems must be purchased from Apple or an Apple Authorized Reseller located in the 50 United States, District of Columbia, or Canada."

FYI:
Jag beställde en Mac Pro den 7:e och när den skickades den 9:e var iLife 08 installerat.

Jag köpte i butik och undrar mest om det är värt att be apple skicka en dvd.

Jojustja.. det slutade med att jag fick köpa iLife'08 för 139:- inkl moms och frakt

1
Bevaka tråden