Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic & iMac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 18:54

Hejsan!

Jag har en Mac G5 DUAL 1.8 med Logic Express 7.0.1 som jag använder för musikproduktion. Jag funderar på att börja göra musik på min iMac 2 GHz Intel Dual Core istället. Den har 1.5 GB 667 MHz DDR2 SDRAM minne.

Kommer det funka eller måste jag ha en nyare version av Logic Express?
Jag har hört att Logic på iMac kan vara problem.
Jag är inte så insatt.

Tacksam för svar.

7.2 vill jag minnas att du måste ha för Intel mac.
Rullar finfint på min iMac, vad är det för problem du hört om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 19:55

Nä jag vet inte.
Hörde förut att äldre versioner av Logic in gick på iMac.
Men nyaste borde gå, som du själv säger.

Hur fixar man nyaste?
Kostar det att uppdatera till senaste Logic Express?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 20:11

Ja då borde det gå att bara ladda ner det då
Tycker du min dator, iMac 2 GHz Intel Dual Core, 1.5 GB 667 MHz DDR2 SDRAM minne, är bra nog att ha till Logic?

Eller är min Mac G5 DUAL 1.8 kraftigare?

Har en iMac 1,83 gig 1.5 gb själv och det funkar finemang. Sen beror det ju såklart på vad du vill göra.

Ingen aning de två datorerna motsvarar varann.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 20:42

Jag spelar in riktig gitarr, bas, sång och keyboard med midi.
Jag har ett m-audio externt ljudkort... firewire solo.

Nemas problemas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 20:47

I see... tack

jag funderar på att sälja min Mac G5 DUAL 1.8 och köpa mig en av de nya iMac som just kommit. Vet inte än om jag ska använda den nya iMac eller min gamla iMac till musikproduktion... om jag ny köper en alltså. Jag vill ha en dator till enbart internet och en till enbart Logic. Vad hade du gjort?

Jag kan säga precis vad jag gjort.

Kör allt på ovan nämnda iMac. Samtidigt om så är, inga som helst problem, växlar mellan logic och webläsaren med exposé medans projekt rullar. Den tid då man behövde rena separata system för känns sedan länge förbi. Ett litet undantag för extremt dataskyfflande i stil med tung videoredigering.
Musikproduktion känns som en rätt banal uppgift för dagens datorer att sköta.
Däremot kan det ju vara förödande för kreativiteten ibland med internet så nära till hands. Men det är en annan femma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 22:52

mm det är sant. man kan lätt bli distraherad om man har internet på samma dator
hm vet inte.. får se om jag säljer den. känns som att jag går back mycket genom att sälja G5.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-08 23:57

Din "gamla" dator är inte tillräckligt gammal för att motivera ett byte tycker jag. G5:an med dualprocessor är fortfarande en imponerande & kraftfull dator, långt mer så än vad många använder. Jag tycker du kan köra vidare på den med gott samvete i åtminstone ett år till. Är det inte roligare att verkligen känna prestandaskillnaden i ett byte? Det tycker jag. Det kommer du göra 2008. Det du vill göra kräver absolut inte mycket av en dator och du behöver som sagt verkligen inte köra upplägget "en dator för musik och en för internet", allt i ett går helt perfekt.

jag kör logic pro 7.2 på en 2,16ghz core 2 duo iMac med 2gb ram. Fungerar hur bra som helst. Fick rådet att välja ny imac framför begagnad dual G5 av flera källor. mest för kraftens skull. Det tråkiga är ju att man inte kan uppgradera datorn så mycket.

1
Bevaka tråden