Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC försatte Macbooken i chocktillstånd!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Macbook har låst sig (delvis). Efter att jag spelade en film i vlc så låste sig tangentbordet och skärmbilden och jag kunde inte utföra några kommandon - försökte att tvångsavsluta.

Efter en stund fick jag kontakt med skrivbordet för att upptäcka att det inte går att stänga av datorn. Tvångsavsluta och avslutningsfönstret (starta om, stäng av vila osv.) finns uppe på skrivbordet men de svarar inte. Det konstiga är att jag fortfarande har tillgång till programmen som vanligt, därav mitt inlägg här.

Vad ska jag göra!:confused:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-08 20:56

Håll inne powerknappen i några sekunder tills den slocknar och starta om som vanligt!

Jag har faktiskt prövat det men det händer ingenting

Hur länge höll du ner knappen? Man behöver hålla ner den en bra stund, innan den stängs av, sen ska du kunna starta den igen. Fungerar inte det så kan du väl alltid plocka ut batteriet som en allra sista åtgärd.

Tack för era svar. Jag gjorde som du sa Mikael och det funkade (efter att jag höll ner knappen en lång stund). Löjligt jag vet, men när dyrgripen krånglar så blir man lite stissig. :">

Efter att hängningarna inträffat så har ett konstigt fenomen uppstått. Varje gång jag slår på datorn så befinner sig hårddisken längst ner i högra i stället för längst upp där den alltid är. Och i samband med detta så är papperskorgen fylld med en fil kallad "Recovered files".

Är det ngon som kan säga mig vad detta beror på?

1
Bevaka tråden