Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife 08 i Sverige

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När kan jag köpa min macbook nu då med ilife 08 !?!? Hur snart finns det i sverige ?

Och om jag köper en macbook idag , då får jag väl betala för att få nya versionen ?

Jobs sa att alla som köpte en Mac från och med nu skulle få nya iLife, men det är säkrats du frågar Apple innan köpet.

Jag ringde apple och frågade. Dom sade att jag kan köpa en macbook nu, , och sedan för cirka 120 kronor få köpa ilife 08 så jag köper datorn snarast

Det är väl inga problema att avinstallera och installera nått nytt program :)?

En pc segas ju ner när man installerar nya program och tar bort dom, hur är det med mac.?

Ursprungligen av _pojke:

Jag ringde apple och frågade. Dom sade att jag kan köpa en macbook nu, , och sedan för cirka 120 kronor få köpa ilife 08 så jag köper datorn snarast

Ah, just det, det är så dom brukar göra innan dom hinner stoppa med nya skivor.

Ursprungligen av _pojke:

Det är väl inga problema att avinstallera och installera nått nytt program :)?

En pc segas ju ner när man installerar nya program och tar bort dom, hur är det med mac.?

Näe, det ska inte vara några problem, speciellt inte med Apples egna program.

Ringde själv Apple idag för att fråga om jag är berättigad till nya iLife '08. Beställde nämligen en ny Macbook Pro 5/8 - och jag vill ju naturligtvis ha det senaste..

Men jag fick inga prisuppgifter - eller någon särskilt (bra) information, bara en länk till http://www.apple.com/se/ilife Tydligen ska det komma information framöver på denna sajt. Någon form av verifieringskod skall skrivas in på det system man köpt vilket sedan berättigar till uppgradering. 745:- tycker jag då inte att man ska behöva betala..

Om du har beställt en ny MacBook Pro kan du ju i annat fall avbeställa den och sedan beställa en ny om någon vecka. Köper du privat och på distans har du ju även 14 dagar efter att du mottagit den på dig att ånga köpet om du skulle vilja det.

Jo.. Bra tips! Tack Marcus!

Även jag är intresserad av detta. Jag pratade med de på Humac i Stockholm idag och de verkade dock inte veta vad som skulle gälla angående ny MacBook och iLife '08. Jag väntar med spänning om någon har mer information att delge

Ursprungligen av langby:

Jag pratade med de på Humac i Stockholm idag och de verkade dock inte veta vad som skulle gälla angående ny MacBook och iLife '08.

Det är alltid kul när man har mer koll än dom som säljer Mac Jag gick in här på Prova i Umeå (f.d. Grafit) och frågade efter nya MacBook Pro ungefär en vecka efter lanseringen. Tjejen där, en sommarvikarie visserligen, svarade "Har det kommit en ny modell?"

Det här har ju kommit upp på den amerikanska sidan http://www.apple.com/ilife/uptodate/ men man vet ju inte ifall det dyker upp i Sverige eller inte.

Där är det i alla fall 7:nde Augusti eller senare som datorn måste vara köpt

Jo, jag såg den också. Där står det dock att det bara gäller i USA där. Men jag hoppas absolut att de kör samma sak i Sverige mycket, mycket snart.

Ingen som hört nått nytt om back to school rabatter ? ........ tjänar man nåt tpå dom .. := ? är det värt att vänta eller ska ja änltigen handla min datorn imorn ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-08-09 12:43

Ups var precis förbi och levererade nya iLife och iWork

Här ska installeras!!!

Ursprungligen av calle73:

Ups var precis förbi och levererade nya iLife och iWork

Har du redan fått Svenska versionen på Ilife ?!?!?! då borde man väl kunna köpa datorn med det i nu som standard då ?

Vart beställde du det nånstatns ?!

Senast redigerat 2007-08-09 14:06
Ursprungligen av _pojke:

Har du redan fått Svenska versionen på Ilife ?!?!?!

Jag skulle gissa att den svenska versionen finns med på alla kopior som säljs, precis som med Mac OS X självt.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle gissa att den svenska versionen finns med på alla kopior som säljs, precis som med Mac OS X självt.

Du behöver inte gissa, det är så! Har varit så i flera år. Fick just mitt exemplar också.

Ursprungligen av Rickard A:

Du behöver inte gissa, det är så! Har varit så i flera år. Fick just mitt exemplar också.

Jo, jag vet, men jag kunde inte garantera att det var så med nya versionen eftersom jag inte kört den ännu.

Men så ni fick ilife08 hemskcikat automatiskt ?! :..

Ursprungligen av _pojke:

Men så ni fick ilife08 hemskcikat automatiskt ?!

Ja jag beställde och betalade för det på Applestore så skickade de det till mig.

HUmac har iLife 08 och iWork 08. Var inne och köpte idag...

Vet någon om man köpen en ny MacBook hos ex. Humac om de då skickar med en kopia av iLife 08 eller om man måste kontakta Apple själv för att reda ut det hela?

Ursprungligen av langby:

Vet någon om man köpen en ny MacBook hos ex. Humac om de då skickar med en kopia av iLife 08 eller om man måste kontakta Apple själv för att reda ut det hela?

Macar t ex Humac har på lager lär inte innehålla iLife '08 så då måste du ta det med Apple via denna hemsida:
http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-11 11:11

Vid köp av ny dator från Apple ska den senaste versionen av iLife följa med gratis. För att försäkra dig om att så är fallet ringer du enklast återförsäljaren och frågar om hur det står till.

Köpte min macbook igår.. ska beställa ilife nu... men har jag alltså inte något "skriv" program på min macbook ?!! bara 30 dagars versioner utav keynote och iwork ?!?!? måste jag köpa till program eller finns det i datorn bara att jag inte hittat ?!

Apple säger att den inte hittar mitt serienummer jag skrivit in ...?

Ursprungligen av _pojke:

Köpte min macbook igår.. ska beställa ilife nu... men har jag alltså inte något "skriv" program på min macbook ?!! bara 30 dagars versioner utav keynote och iwork ?!?!? måste jag köpa till program eller finns det i datorn bara att jag inte hittat ?!

iWork ingår inte när du köper en dator. Du får en 30-dagars testversion och efter det får du betala 795kr om du vill fortsätta använda det.

Det skriv-program som finn heter Textredigerare och ligger i Program-mappen.

Beställde min macbook några timmar efter steves lilla möte den 7:e. Fick datorn i fredags med iLife 08.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-12 08:00
Ursprungligen av h.cewers:

Beställde min macbook några timmar efter steves lilla möte den 7:e. Fick datorn i fredags med iLife 08.

Herregud så snabbt.
Var bor du?
Cupertino?

Yes!!

Ursprungligen av Rickard A:

iWork ingår inte när du köper en dator. Du får en 30-dagars testversion och efter det får du betala 795kr om du vill fortsätta använda det.

så dom som köper macbook nu då med ilife08,,, dom får också bara 30 dagars versioner ?

Ursprungligen av _pojke:

så dom som köper macbook nu då med ilife08,,, dom får också bara 30 dagars versioner ?

Av iWork ja. Blanda inte ihop saker här. iLife ingår med varje dator. iWork följer med som 30 dagars demo. Vill du sen fortsätta använda iWork kan du köpa ett serienummer från Apple.

Det finns ett program som heter Textredigeraren. Det är relativt enkelt i sitt utförande, men i menyerna finns en hel del funktioner. Det kan arbeta med rena textfiler, Word- och RTF-filer. Det klarar dessutom av enkel WYSIWYG-redigering av XHTML. Det kan betydligt mer än motsvarigheten i Windows.

Bevaka tråden