Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slött WoW och varm MBP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-08 09:39

Jag fick min nya mbp 15" 2.2Ghz i måndags och fick igår igång WoW.
Med allt på max låg jag under fps, är det verkligen rimligt?
Nog för att det bara är 128Mb grafikminne, men i övrigt är specarna långt mycket bättre än min gamla pc som körde utan problem med samma inställningar.
OS X behöver väl inga speciella drivrutiner?

Jag lade oxå märke till att den var väldigt varm när jag bara satt och surfade, laddade hem ett temperaturprogram och enligt det låg processorkärnorna på drygt 60 grader.
Låter väldigt varm eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-08 10:52

På min MBP flyter WoW på bra! Det är förvisso en av de gamla revisionerna med ett annat grafikkort. Men vad jag minns behövde jag inte göra några inställningar i varken spelet eller system , utan det fungerade bra direkt.

Angående temperaturen, ligger den på 60 grader vid idle, eller när du har WoW igång?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-08 11:07

Idle-temp.

Googlade lite på framerates i WoW och folk skriver att de ligger på 30+ fps även i raider med samma inställningar som mig. Jag kanske låg på ett snitt på drygt 15 fps när jag testade att springa runt i stv igår.

Installerade du om WoW eller flyttade du det bara från din gamla maskin?
jag fick dessa problem när jag bara flyttade från min gamla PowerPC till Intel-maskinen.
Installera om det så allt blir optimerat för intel, sedan dess fungerar allt super för mig. Ligger normalt mellan 40-45 fps.
Då har jag visserligen 256 Mb på grafikkortet.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-08 12:41

Jag installerade det nytt, hade hört om problemet med ppc->intel.

Fläktarna tycker jag inte låter något vid idlande.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-08 11:24

OK, vid idle, hur är fläktaktiviteten? Låter dom mycket, lite, går dom i gång för ingenting (vid vanlig surfning och liknande).

Finns program för att kolla RPM, kommer tyvärr inte ihåg namnet på det jag använder och jag kan inte kolla härifrån heller (sitter på jobbet).

det vanligaste problemet med låga fps i WoW är addons. Min MBP blir också väldigt varm när jag spelar WoW...vilket är riktigt trist när man inte sitter på ett externt tangentbord, men ligger på 30+ fps

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-08 16:24
Ursprungligen av Fredrics:

det vanligaste problemet med låga fps i WoW är addons. Min MBP blir också väldigt varm när jag spelar WoW...vilket är riktigt trist när man inte sitter på ett externt tangentbord, men ligger på 30+ fps

Enda addonen jag lagt in är titan panel och det kunde jag använda på min ibook.
Visserligen körde jag allt på lägsta där men iaf.

Lite underligt oxå, jag testade att sänka ett par saker oxå utan resultat. Ska prova mer ikväll.

haru fått hem alla uppdateringar?

drivisarna till grafikkortet verkar vara ganska kassa, och ännu värre var det innan uppdateringen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-08 18:35

Ja, jag hittar iaf inget mer via "system update"

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-08 20:05

Underligt, idag flöt WoW hur bra som helst, snitt 50fps med allt på max.
processorkärnorna toppade strax över 70 grader när jag spelade. Det bör väl vara normalt?
Nu två minuter senare är de nere på 59 grader (utan att fläktarna går).

Riktigt skumt, datorn är inte omstartad eller något.

1
Bevaka tråden