Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på öronsnäckor som inte "klämmer"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter ett par nya öronsnäckor till min ipod.
Jag kan inte använda apples egna då dom är för stora och klämmer så det gör riktigt ont i öronen.

Vill INTE använda in-ear då jag tycker det är fruktansvärt obekvämt.

Vill INTE använda "externa" hörlurar.

Har ett svagt minne av att det fanns vanliga öronsnäckor som hade en liten "tratt" som gick in i hörselkanalen samt att dom inte var runda utan lite formade för att passa ytterörat bättre (tror det var SONY men inte säker).

Kan forumets olika medlemmar tipsa mig om vad som finns?
(Gärna i närheter av GBG)

Det finns ett svenskt företag som specialtillverkar öronsnäckor efter avgjutning av örat, tyvärr kan jag inte komma ihåg vad de heter. De håller till i Härnösandstrakten tror jag. Själv kör jag med KOSS' formbara öronpluggar. När de val anpassat sig efter örongången så känner jag inte att de sitter där eller snarare den e-som jag bara använder en.

KOSS The Plug med silikon pluggar från teknikmagasinet är en skön kombo som man kan ha i öronen riktigt länge utan att bli trött. Man behöver heller inte dra på lika mycket volym då de stänger ute lite av omgivningsljudet.

  • Medlem
  • 2007-08-03 17:32

De som gjuter hörselskydd och in-ear system heter Bellman & Symfon:
www.bellman.se

Deras ER-hörselskydd går att få med inbyggda lurar, ev kan man bifoga ett eget
par hörlurar för ombyggnad.

Beställde precis ett par ER-skydd UTAN lurar för användning i replokalen och
de kostade 2200 kr. De sitter som en smäck och man märker inte att man har dem inne.

Annars kan jag rekomendera Senheiser CX300. Bra mycket skönare än Koss The Plug. Dessutom bättre ljud enligt mig.

De sonylurar du tänkte på kanske var något i stil med dessa?
Sony MDR-ED21: http://img.clubic.com/photo/00042705.jpg
Finns på teknikmagasinet.

/P

Tack för svaren

Koss the plug fungerar inte, eftersom den sitter i örat och det kan jag inte ha!

Får pröva Sony lurarna.

TACK!
Köpte Sony lurarna, sitter som gjutna.
Klämmer dock ytterst lite, men kan rekomendera dom till andra!!!

1
Bevaka tråden