Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra Windows 2000 med Mac OS X 10.4.10

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ska jag gå till väga för att få min Windows 2000 dator att synas på min Mac Mini via Remote Admin av nått slag?

Tack på förhand, 99.se /Jimmy

Om du använder Microsoft Remote Desktop Connection kan du styra en Windows 2000 dator från din Mac:

http://www.99.se/microsoft/221474-rdc-remote-desktop-connection-2-0-beta-lanserad.html

Men det gäller inte Windows 2000 Professional enligt Microsoft, bara server-versionerna. Någon VNC-lösning borde nog vara bättre om det är Professional det rör sig om.

Exakt, de är precis de felet jag har påträffat.
Alla remote desktop program jag har hittat är bara för att styra 2003 Server och uppåt.
Därav poängterade jag att det var ju 2000 det hela gäller.
Men jag letar vidare i hopp om att jag skall hitta nått. Jag kan omöjligt vara den enda som vill styra en 2000 dator från min Mini.

Har du letat på någon bra VNC server/klient programvara? Borde funka.

Jadå, men den som jag har hittat som klarar av att ha en VNC Server på 2000 och bli styrd av en Mac kostar pengar.
Om detta är enda alternativet så får jag ju då självklart betala, men de känns onödigt om nån vet nånting annat då såklart.

1
Bevaka tråden